torsdag 12 mars 2015

Rent hus!



                                                           Hej och gokväll!

Lång arbetsdag idag, men det gick riktigt bra! Har så himla bra kompisar på jobbet så det är oftast ett nöje. Kunderna är också trevliga för det mesta. Hade en väldigt givande konversation med en äldre herre idag:

Kunden-Är den här parfymfri? (han kommer fram med en flaska sköljmedel med parfym).
Jag- Nej, men vi har om du behöver?
Kunden- Vasa?
Jag - Det finns parfymfri om du vill ha det?
Kunden - Jag tar den här så kanske jag luktar gott?
Jag - Du får inte klåda då?
Kunden - Vad kostar den?

Det var så lite så! :)


                                                     Sköljmedel SPAR Org 2l *6st
En annan kund vänder sig till mig efter att han betalat, Jag satt inte i kassan utan grejade med annat.
-Jag köpte två flaskor schampo som kostade 44:80, men jag fick betala 45:- Var tar de 20 örena vägen?
-De avrundas uppåt till jämnt krontal, men om du betalar med kort så betalar du det exakta beloppet, svarar jag. Så har det varit sen i slutet av 80-talen när 10-öringen försvann, tillade jag.

Kunde liksom inte låta bli för det var så sjukt dumt. Alla butiker gör ju så??? Och hade han handlat för 44:20 så hade ju han sparat 20 öre och vi hade förlorat dem!!??

 (10-öringen försvann 1992 så troligen hade den kunden legat i koma sen dess eller levt som eremit. Vad vet jag?)

                                                

Ikväll sover Isan över hos mormor och morfar. Jag tror hon har sovit borta typ två gånger på snart fyra år! Dels är det för att jag vill sova en hel natt utan att bli väckt och dels för att kanske sova lite längre i morgon. Men allra mest för att jag var tvungen att röja ur hennes rum!!

Jag har rensat i garderoben, lagt undan babyleksaker (inte slängt, bara lagt undan dem ifall hon saknar dem), slängt udda pussel, trasiga böcker. Tömt alla hennes mystiska påsar som innehåller allt från skedar, hårspännen, tomma toarullar m.m. :)

Jag har skurat golvet och lister, samt torkat ur hyllorna i garderoben och byrån. Nu är det rent!!

Nu är min skräck att hon ska märka att jag ställt undan vissa grejer!!! Men det är inte så troligt.

Jag tänker hämta henne lagom till lunch i morgon. Kanske ska bjuda henne på McDonalds för att fjäska in mig lite? Å andra sidan får hon nåt mer skräp kul att ta med sig hem då?

Mannen är hemma hos en kompis så jag ska catcha up mig på Hem till gården! :)

                             

                                                  Sam Dingle spelad av James Hooton.

       

                                                  Ledig fredag, lördag och söndag. Wihoo!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar