lördag 21 mars 2015

Helgjobb!



                                                               God morgon lördag!

Jobbhelg väntar. Inte mycket att säga om det. :) Låt oss bara hoppas att det rullar på fort idag med lite rörelse i butiken. Igår var det hyfsat mycket folk faktiskt. Förmodligen för att både pension och barnbidrag betalades ut.

Dagens roligaste kund var nog en kvinna som kom i A:s kassa med sex burkar Pepsi Max som hon ville betala 25:- för. De kostar 5:90 styck annars, men hon sa att det stod sex för 25:- på skylten. Vi tittade som frågetecken på varandra så A följde med kunden till läsken och tittade. Där står det 24 st. för 99:- . Alltså borde man få köpa 6 burkar för 25:- resonerade kunden, för hon ville inte ha 24 burkar!

                                     

                        A förklarade att det inte fungerar så och det förstod (?) kunden. Tihi. Roligt.



Annars var det väl inte så roligt igår? Mulet och regn hela dagen, någon solförmörkelse såg man inte röken av och på kvällen hade ett snötäcke lagt sig på bilarna utanför. Och det ligger dessutom kvar!!!
Jag som trodde det skulle bli vår??

Nåväl, jag jobbar bara tre dagar och sen har jag SEMESTER!!! Så. Himla. Skönt! Vi hade väl egentligen hoppats på att åka till Teneriffa en vecka, men så blir det inte. Vi blev nog lite bortskämda i somras när vi åkte så billigt till Mallorca så vi hade tänkt komma lika billigt undan nu, men det gick inte. Och då fick det vara. Jag får väl vara hemma och städa garderoberna i stället. :)

Ärligt talat så gör det inte så mycket. Jag har saker jag behöver komma ifatt med här hemma och så måste jag gå till optikern. Jag MÅSTE köpa nya glasögon. Det har varit på gång i flera år (!) men det har bara inte blivit av. Men nu ska det det! Ska boka tid på måndag så att det blir gjort. Längtar! Jag märker att jag inte ser lika bra i glasögonen längre, och dessutom har ena skalmen gått sönder. Det syns inte men det märks. Sen är det ju inte den senaste modellen heller om man säger så.

                                                          

                     Nu är det dags för frukost! Har ni testat Arlas yoghurt kvarg? Supergod!!

                                                    Bildresultat för arla yoghurt kvarg

                                                                  Ha en skön helg!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar