onsdag 20 augusti 2014

Sjukt avslut på semestern!

Hej på er!

Då var vi hemma igen då! Vi landade runt halv två-två någonting efter ett halvdramatiskt avslut på resan.

Våra två sista dagar hade vi jättefint väder och på tisdagen kom bussen och hämtade oss på kvällen för att köra oss till flygplatsen i Palma.

                                            

Incheckningen och säkerhetskontrollen gick bra och vi gick bort till gaten där vi skulle borda. Vi fick ta med sulkyn ända fram och det var ju jätteskönt. Vi gick in på Mc Donalds och tog en liten fika medan vi väntade. Isan ville dock inte ha något. Inte ens något att dricka. Efter det satt hon i mitt knä och sov ända till vi skulle gå på planet, då la jag henne i sulkyn igen och då kräktes hon!

Jag fick ta av henne alla kläder och försöka tvätta henne med tvättlappar som vänliga medpassagerare sträckte fram. Jag måste ha blivit helt handlingsförlamad för jag fick inte fram våra egna som vi hade med oss i sulkyn (vilken mannen samtidigt packade ner i en plastpåse för ombordstigning), jag hade inga ombyteskläder med till henne, utan virade in henne i min kofta som jag hade på mig och så gick vi ombord.

När vi kom på planet tog vi fram filt och kudde och la henne längst in mot fönstret och hon somnade direkt. Som tur var hade vi medvind och hela resan gick på ca tre timmmar! När vi kom fram och hade fått ut resväskorna kunde jag äntligen sätta på henne lite kläder. Då var hon pigg som en lärka och hungrig!

Det enda jag kunde erbjuda var lite salta, blandade nötter så det fick hon. Sen åkte vi hem.

Efter det har hon inte kräkts en enda gång men hon har hög feber och har legat i soffan hela dagen och sovit och tittat på barnprogram. Hon har druckit och kissat men inte ätit något vidare. Men det känns som att hon är på bättringsvägen.

Hoppas att kunna åka och handla i morgon då kylen gapar tom. Mest på färskvaror som mejeri, frukt och grönt. Från frysen har vi nog mat för flera veckor framåt! Idag blev det potatisbullar och bacon. Svensk vardagsmat är inte fel!!

                                    

Jag har också varit och hämtat katten och fick då samtidigt mitt nya schema som är ändrat och det ser mycket bättre ut! Inga långa helger utan mer humana så man hinner mysa med familjen också. Skönt att det redde upp sig. Jag har faktiskt legat och grubblat på det där på nätterna när jag har legat vaken av någon anledning.

Nu börjar ett intressant TV-program: Maten som gör dig fet. Som om jag inte vet?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar