söndag 27 januari 2013

Varit på husvisning!

Fortfarande förkyld!!! Och det känns inte ett dugg bättre? Snarare sämre. Det kan bero på att jag inte har sovit middag idag. Jag kanske mest är trött?

I morse fick jag sova ända till kvart i sju och det är man ju inte bortskämd med. Dock kände jag mig lika trött som vanligt. Funderar på om jag måste ställa in massagen på tisdag. Jag har hört att det inte ska vara bra att bli masserad när man är förkyld? Dessutom är det kanske inte så snällt att eventuellt smitta ner massören?

Jag och Isan har redan varit igång hela förmiddagen. Först åkte vi till ICA Maxi och handlade lite smått och gott. Vi var där strax efter nio och det var inte många själar där. Väldigt skön tid att handla på. Det ska jag lägga på minnet.

Det blev en dyr handling den här gången, fast jag bara fick tre kassar med mig. Jag köpte en ny ögoncreme, två nya böcker till Isan och kokosfett. Det drar iväg då...

                                           Extrapris 95:-!!!




                            

Kostade 49:- styck, men de kommer att bli lästa mååånga gånger. När Isan blir större kan vi ju gå till biblioteket, men nu känns det som att vi måste ha lite egna böcker. Dessutom måste vi ju ha med lite böcker till USA.

Köpte några Atkinsbars att ha att snaska på på flygplatsen, flyget etc. De hade erbjudande på dem, köp tre betala för två, och det gör jag så gärna! Gillar såna erbjudanden!

                       

Jag har ju anmält mig som testperson på Smartson också-gratis är gott-och nu passade jag på att hämta ut en förpackning med Panna Cotta på sonens begäran. Men man ska tillsätta 5 dl. grädde till den! Då kan man ju fundera på vad som ingår i förpackningen? Ja, antagligen lite socker, vaniljarom och gelatin. Dessutom var det med en påse med karmellsås (?). Jag har aldrig hört talas om att man ska ha karamellsås till och det kommer jag heller inte ha när vi ska testa den. Lite hallon känns fräschare. Ska testa i helgen när sonen kommer hem igen.

                                     

Efter att vi handlat färdigt åkte vi hem till mormor och morfar. Jag och mormor skulle på en husvisning, så Isan fick vara kvar hos morfar. Bäst så för alla.

Det var massor av ivriga husspekulanter på visningen av huset som var byggt 1967 och inte renoverat sen dess förstod vi snabbt. Garaget höll på att rasa ihop, bokstavligt talat. Vi gick in som hastigast, men jag kände på en gång att det inte var nåt för mig så vi var inte kvar någon längre stund. Man får verkligen ingenting för pengarna längre. Utgångspriset var 1 900 000:- och då skulle man ju säkert behöva renovera för en miljon. Men nu kan jag släppa det. När man inte har sett huset blir det gärna att man sitter och tänker att så och så kan vi göra där osv. Vi blir nog kvar i vår lägenhet ett tag till.

Nu ska jag vila en stund, känner mig inte bra. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar