fredag 18 januari 2013

Nu är det dags för fredagsmyyys.!

Ja idag är det fredag. Skönt! Hade sett fram emot att sonen skulle komma hem, men han ska sova hos en kompis. Vi får träffas i morgon i stället.

Både igår och i förrgår var vi på öppna förskolan. Tänkte att det kunde vara bra för Isan att gå iväg och träffa lite andra barn inför förskolestarten som sker i början på mars. Hon tyckte det var jättekul. Och jag med! Roligt att träffa lite vuxna människor och byta några ord. Jag träffade bl a. en granne som också har en liten och hon berättade att de håller på och bygger hus nu och ska således flytta. Förmodligen till sommaren, men hon visste inte säkert när det skulle bli klart. De bygger i samma område som det vi bor i och har fått förskoleplats alldeles i närheten.

Vi har också fått förskoleplats, men inte på vårat förstahandsval utan tredjehandsvalet. Men jag tror det blir bra det med. Det ligger bra till på väg till jobbet. De har en trevlig gård och lagar maten i eget kök. Nackdelen är väl att hon inte kommer att gå med de barnen i skolan sen, men det är ju många år till dess och saker och ting kan ju ändras tills dess.

Jag var in på jobbet idag och handlade lite och passade då på att få mitt nya schema. Jaa, vad säger man? En lördag har plockats bort, vilket ger mindre klirr i lönekuvertet förstås. Men jag ska ju dela på mitt schema så förhoppningsvis får jag en lördag där. Eller så får jag försöka jobba extra på lördagar. Det kanske är allra bäst? Då kan jag ju tacka ja när jag tycker att det passar.

En kollega var helt gråtfärdig när det gällde hennes schema. Hon ska börja kl. 6:00 fem dagar i veckan. Grejen är att hon är ensamstående med i stort sett hela vårdnaden, och det vet ju naturligtvis chefen om. Nu måste hennes lilla tjej som är 9 år gå själv till fritids som öppnar 6 och sen vara kvar först i skolan och sen på fritids till ca 16:30 då mamma kommer från jobbet. Det blir ju sjukt långa dagar för henne. Dessutom är man inte så stor när man är 9 år tycker jag. Att gå själv i mörkret på mornarna kan nog vara läskigt.

                          

Tur vi är två som hjälps åt här hemma. Isan kommer nog inte få så långa dagar alls. Och så är jag ju helt ledig någon dag i veckan.

Var in en sväng på Coop Extra också och handlade lite också. De hade barnmatsburkar från Semper för köp 4 för 10:- !!!! Man fick köpa två köp, men jag ska nog åka dit i morgon igen och handla lite mer. De hade massor. Det är inte ofta Isan äter barnmatsburkar men jag tänkte ta med till USA, för annars måste man ju köpa barnmeny till henne och så kanske hon inte äter upp det och det blir ju lite dyrt.

                                                            

Nu ska jag börja med kvällens middag. Mandelmjölspanerad torsk med vitkålsmos! Smarrigt.
Jag bakade ett jättegott LCHF bröd igår. Ni får receptet en annan dag.

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar