söndag 20 januari 2013

Tycka bacill trist.

Här kommer ett litet inlägg innan jag går och lägger mig.

Dagens kissrapport. Satte på vanlig blöja igår med samma resultat som morgonen innan, nerkissad säng igen!  Den här gången hade jag dessutom ingen plastad frotté i eftersom den hängde på tork, så nu fick jag tvätta hela madrassen. Grrr...

                                             

Mamma och pappa var här på eftermiddagen och fikade lite. Jag kände att jag ville rensa ur lite ur frysen och själv äter jag ju sällan kaffebröd. Det var såklart inte bara därför, men lite. Hittade kanelbullar, dumlekakor och syltkakor. Bland annat. Det finns även blåbärsgrottor, daimtårta, mjuk pepparkaka och blåbärsbullar. Vi skulle kunna leva gott LÄNGE om det blev strejk i matbutikerna. Daimtårta och blåbärsbullar får det bli på vårat födelsedagskalas plus lite annat smått och gott. Tänker försöka baka upp alla slattar som står och skräpar. Tex. Digestivekex har jag ett helt oöppnat paket och det är ingen som äter, så det får bli cheesecake.

Nåväl, jag ska heller inte slå mig för bröstet och säga att jag sällan äter kaffebröd för är det nåt jag är hooked på så är det ju fika! Igår åt vi faktiskt semlor!! De sålde semlor för 5:- på Coop så då var jag ju TVUNGEN att köpa det!!! De bakade för brinnande livet där, så de var verkligen superfärska. Nom, nom.

                                 

I övrigt har jag skött mig bra. Till frukost idag blev det Finn Crisp med kokt ägg och majonäs, till lunch åt barnen köttbullar och hemgjorda potatisklyftor. Jag hittade en portion fläskfilé med champinjoner i frysen och till middag blev det flygande Jacob (med ris till Isan). Det blev mat idag också!!

                                                                  Jordnötter Estrella

Trodde ju att vi skulle köpa pizza igår, men jag köpte grillad kyckling istället. Därav flygande Jacob idag. Och i morgon. Det blev rester över. Jag gillar rester, då slipper man fundera på lunch en dag mindre.

Isan sov bara en timme idag. Åh, vad tråkigt det är när det blir så. Jag höll på att städa lilla badrummet när hon bestämde sig för att gå upp. Jag tror att hon är sjuk för hon var rosig om kinderna då, men sen märktes det inget mer, men vid halv nio vaknade hon och var jätteledsen och hostade och hostade tills det kom upp en massa slem. Hon fick en alvedon och så satt vi en stund och gosade tills hon ville sova igen. Hoppas bara att hon inte har smittat mamma och pappa nu, men det har hon säkert. Så himla typiskt. Det är förstås för att vi gick på öppna förskolan förra veckan med en massa snoriga ungar. Lika bra att vänja sig.

                                

Jag har bokat massage för min ömma rygg och det ska bli superskönt!! Jag har precis anmält mig till "Dagens deal", hur jag nu har kunnat missa det förut???och nu kom det ett sånt erbjudande. Djupgående massage i 60 minuter för endast 249:- Det är ju såå ljuvligt att få massage. Ska ringa i morgon och försöka boka någon tid som passar.

                                               
                                                          http://www.letsdeal.se/

                                          Nu är jag trött så nu säger jag som Isan: nattititti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar