måndag 14 januari 2013

Måndag hela veckan!



Hej hopp!

Inget inlägg från mig igår...vad gjorde jag då måntro??? Tog ner adventsstjärnorna, dammsög, hmmm...minns inte. Då gjorde jag nog inget speciellt antar jag?

Idag har jag varit hos optikern för årets linskoll. Ska byta sort igen eftersom jag tycker att de jag har nu är så tjocka på nåt sätt. De är svåra att sätta i och så tycker jag att jag ser dimmigt i dem i några minuter. Ibland så dimmigt att jag tror att jag har satt i fel lins i fel öga. Eller fel lins i rätt öga, kanske.

Passade på att titta på några glasögonbågar också när jag ändå var där. Isan råkade knäcka till skalmen på mina glasögon en gång när vi tumlade runt i soffan. Men de är ganska gamla, typ åtta år, så det kan ju ändå vara roligt att uppdatera sig.

Jag hittade två bågar som jag tyckte var snygga. Ganska snarlika, svarta i plast. Det ena paret kom från GUCCI och det andra från TOM FORD. Jag tror jag gillade den senare bäst, men GUCCI loggan är ju snyggare...Mannen får följa med som smakråd när han kommer hem.


Innan optikerbesök hann jag med att springa in i några affärer, flankerad av min svägerska som är ledig på måndagar. Det var inget som var planerat men när jag kom till mamma och pappa med Isan så var brorsans dotter E där medan min svägerska var hemma och tapetserade. Samtidigt som jag skulle åka upp på stan kom hon och skulle hämta E, men då tyckte mor och far att hon kunde följa med på stan om hon ville. Det var ju bara max. ett par timmar.

Började på LINDEX där vi träffade svägerskans mamma (!) och hennes syster, sen gick vi till Entré och efter det till LAGERHAUS. Sen var det dags för mig att gå till optikern.

På LINDEX köpte jag ett par grova strumpbyxor i offwhite som jag ska ha till ODD MOLLY tunikan som jag budade hem på TRADERA. Har glömt att visa den kom jag på. Det är en superknepig färg men jag tror att offwhite ska passa. Alternativt mörkt grå som det är i rosetten och bandet bak.



På Entré köpte jag ingenting, men hittade ett HALVMÅNEFORMAT bord!!! Jag som har letat så! Det var inte sådär gammaldags och fint, utan ganska modernt med raka ben. En liten låda fram med silverbeslag. Kostade 1295:- och det tyckte jag var helt OK. Får ta med mannen dit med.

På LAGERHAUS handlade jag ingenting heller utan gick bara in för att jag såg ett fint tårtfat i fönstret. Det var i klarplast med kupa till. Jättefint!! Min svägerska som vi kan kalla J, frågade om jag kanske önskade mig det när jag fyller. Och det klart! Men vi brukar inte köpa så "dyra" saker till varandra. I alla fall ska vi inte göra det, hehe. Och dessutom ville jag ju ha det INNAN jag fyller så man kan servera tårtan på fatet på kalaset!

När jag var klar hos optikern och jag mötte upp J för hemfärd hade hon en stor påse från LAGERHAUS med sig. Hmm...mycket skumt. Jag ignorerade det förstås (lite svårt) och hon visade upp en fin JL tröja från WESC-butiken som hon köpt till äldsta sonen.

När vi kom hem till mor och far så lämnade hon dock över påsen till mig och sa att det var en för tidig present!! Gulle!!

TÅRTKUPA PLAST DIAMANT

Så här tjusigt ska jag servera tårtan hädanefter. Jag tycker att det är kanon att den är i plast, dels för att den inte blir så tung som ett glasfat och det är ju inte lika skört heller.

Har faktiskt köpt en sak till men det kan jag ta i morgon! Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar