onsdag 23 januari 2013

Ingenting särskilt alls.

Godmorgon!

Nu har jag återhämtat mig lite från häxans kommentar, men ni förstår hur svårt jag har att släppa sånt där när det är det första jag inleder mitt inlägg med.

Jag måtte vara extremt långsint för jag glömmer aldrig en oförätt, även om det gått 20 år! Dessutom är jag hämndlysten. Eller jag önskar kanske att jag var det, men jag är nog mer sådär: Jag skulle ha sagt si, eller gjort så. Ja, ja strunt samma. Hon är i alla fall gammal och det är inte jag.

                                                 

Isan är fortfarande sjuk, det bubblar ur näsan på henne. Lilla hjärtat. Hon vaknade tio i fem i morse och ville inte alls somna om. Det ville jag däremot. Jag gick upp och gjorde välling och tog in henne till mig för att hon skulle mysa lite medan jag snoozade. Jag snoozade men hon myste inte så mycket...Jag vaknade till av att hon stod brevid sängen och prasslade med något, då var det sån där oasis som man använder till blommor som hon stod och smulade sönder. Sen tog hon ut alla mina tidningar som jag har i nattduksbordet, fast det är ju bara att plocka in igen. Oasisen får jag dammsuga upp.

Vad trött jag är på den här kylan! Det är ju helt onormalt kallt. Eller det är det väl inte, men jag gillar det inte alls! I helgen ska det dock bli något mildare med "bara" -5 grader.


                                          
Vi måste ändå ta oss ut idag, fast det är kallt och Isan är förkyld. Jag måste till affären och så borde jag åka till optikern och hämta linser och linsvätska. Det tar ju inte så lång tid så det borde funka. Isan sover nu så när hon har vaknat kan vi åka, då är hon ju pigg en liten stund.

Nu har jag smörjt in mig med EUCERIN krämen som jag fick igår. Hmm...jag vet inte jag. Den är ju lite fetare än vad jag är van vid, men ändå känner jag mig lite stram. Men än är det för tidigt att ge ett utlåtande. Jag har ju två skarpa pigmentfläckar och det ska bli väldigt intressant och se om de försvinner. I så fall kan jag tänka mig att fortsätta med den. Annars kommer jag nog fortsätta med EXUVIANCE som jag har använt i flera år. En supercreme!

Nu ska jag göra mig i ordning! Ha en bra dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar