fredag 11 januari 2013

Lite fredagsshopping med fina fynd!!

Halloj!

Idag har jag varit riktigt effektiv får jag säga! Efter sedvanligt morgonpyssel åkte jag och Isan till IKEA för att köpa en hylla till sonens rum. Vi gick runt i hela varuhuset i godan ro och gick sen mot lagret för att hämta hyllan. Då kom jag på att jag skulle gå in i fyndhörnan först, ifall den skulle stå där inne. Och det gjorde den!!

Vilken himla tur va? Färdigmonterad och nedsatt till 195:- (295:-). Det var ett utställningsex. som de sålde billigare. Sparade mig en hel del jobb och en hundralapp!

Jag fick tyvärr inte riktigt in den i bakluckan så jag fick åka med den lite öppen. Jag gick in och frågade i kundtjänst om jag kunde få lite snöre, men det gick inte. Det fick jag gå i varuhuset och köpa! Eftersom jag redan hade satt Isan i bilen så orkade jag inte det. Jag ville inte lämna henne ensam där mer än jag gjort dessa sekunder. Orka hämta en vagn, ta ut Isan och gå in igen. Dessutom skulle jag ju vara tvungen att lämna hyllan som jag köpt i bilen med luckan på glänt. Då skulle ju någon långfingrad faktiskt kunna ta den. Det hade ju varit snopet.

Nej, IKEA. Lite smidighet där kanske? Jag förstår att man vill tjäna pengar, men ibland kanske man kan bjuda till lite?


Jag tog mitt skärp från jackan och fäste i draget och upp till torkarbladet och så körde jag sakta hemåt. Det var bara en decimeter som stack ut, och jag la hyllplanen i skåpet så det skulle vara tungt och ligga still. Körde sen i 50 hela vägen hem. Det gick finfint. Sen var det bara att ställa in det på sonens rum! Perfekt!

Köpte några ljus som var nedsatt också. Lila och turkosa blockljus för en femma styck.


FLORERA FIN Doftfritt blockljus IKEA
Det blir fint att matcha med servetter till våra födelsedagskalas! Har ju fått så fina ljustakar till blockljus av svärmor. De kommer från IKEA de med, men säljs inte på vårat varuhus, men hon var så gullig att de stannade på IKEA i Sundsvall när de var på väg till Boden i julas och köpte dem till mig.

Fina!!

Vi köpte fler muggar till Isan också. Enkel modell som funkar jättebra!

SMASKA Babymugg med lock IKEA
När  vi kom hem var Isan jättetrött. Vi (jag) åt resterna från pizzan jag gjorde igår (rekommenderas ej) och sen somnade hon på stört! Hon är trött hon. Ändå sov vi länge i morse. Ända till tjugo i sju fick jag sova. Det kan man kalla sovmorgon. Väldigt välbehövligt.

Innan vi åkte till IKEA var vi in lite hastigt på Marieberg för att köpa en ny concealer till mig. Det blev en


Max Factor Mastertouch Under-eye Concealer. 


Den jag hade innan var från FACE STOCKHOLM, och den hade jag fått "gratis" när jag prenumererade på nån tidning, och helt plötsligt var den slut! Den här som jag köpte nu har ju en genomskinlig förpackning, så då ser man ju när den börjar ta slut och kan köpa en ny innan. Det är INTE kul att stå utan concealer!!

Gick även in på Body Shop där de reade ut en del grejer. Jag köpte ett bodybutter med hallondoft till svägerskan som fyller år idag. Grattis, grattis! Vi ska dit och fira henne i morgon. Hon ska även få två blockljus med LED belysning, eftersom de också har svårt att ha levande ljus. Vet inte om hon tycker att det är apfult, men då får hon väl tycka det då? Det är ju tanken som räknas! :)

#
Älskar Body Shops produkter. Men de är dyra tycker jag. Bra att man kan fynda till halva priset då!

Ikväll är det bara jag och Isan hemma. Sonen har åkt till sin pappa och mannen är i Norge. Undrar vad vi ska hitta på för mysigt då? Är så sugen på att baka nåt gott, men det blir ju aldrig gott med LCHF. Hittills är det bara chokladbollar som blivit bra och det är jag inte sugen på. Jag bakade "frallor" igår morse men det blev inte gott. Smakar bara torrt och salt. Det är verkligen tråkigt. Skulle så gärna vilja hitta något gott LCHF bakverk. 

Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och vila lite innan Isan vaknar. Må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar