söndag 11 september 2016

Loppat i helgen!



                                                                     Hej, svejs!

Det blev aldrig att jag uppdaterade igår för svärmor var här lite längre än jag kanske hade trott och efter det var jag tvungen att åka och handla. Missförstå mig inte nu för jag har nog en av världens bästa svärmödrar och vi har jättetrevlig tillsammans (tycker jag i alla fall :) ), men hela dagen gick. Hon har ju en timmes bilresa så det blir ju så när man ses att det blir en längre stund.

Vi började i alla fall med loppisen som var i bostadsområdet där Isabelles förskola ligger, alltså mitt över vägen. Solen strålade verkligen och det var nästan, jag sa nästan, för varmt, hehe. Vi hade utrustat oss med en stadig blå plastkasse från IKEA och en varsin vattenflaska för att fixa det hela. :)

Nästan på en gång hittade jag en trench från ESPRIT för 50:- I kanonskick och säljaren var så snäll att jag fick gå in i hennes hall och spegla mig! :)



             I alldeles perfekt skick! Kragen går att fälla upp om det blåser höstkalla vindar. FYND!!

Sen gick det lite trögt för Isabelle ville bara gå till lekparken på dagis och leka. Farmor var snäll och följde med henne en stund, men det var ju inte därför vi var där precis. Köpte en fin prinsesskrona för att göra henne på bättre humör men det funkade inte. Däremot en korv med bröd fick henne på bättre tankar.

Vidare hittade jag en poncho med pälskantad luva och två sommarklänningar till Isabelle för 30:- resp. 5:- styck!!






Vilka kap va??

Hade säkert kunnat fynda mycket mer men Isabelle var så gnällig och trist så till slut fick vi ge upp. Känns himla tråkigt att hon blivit så här, men det kanske är en period?

Om nåt år kanske hon tycker det är kul att leta fynd eller så kanske man kan gå utan henne.

Det var loppis idag med i ett annat bostadsområde men det kändes inte aktuellt att åka dit, tyvärr.

Idag har hon haft sin bästa kompis här och lekt i några timmar. De har lekt i kojan och varit ute i parken så det känns bra att de haft kul.

Själv har jag suttit och gjort två fotoböcker på nätet. Puh, vilken tid det tar! Jag gjorde en bok från bröllopet och en från semestern på Cypern. Tycker resultatet brukar bli rätt så proffsigt om jag får säga det själv! :)

Ikväll blir det pastagratäng med kyckling från Linas. Gött.


                                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar