måndag 26 september 2016

Vika fjärilar av sedlar.





                                                                      Hej, hej!

Oj, det blev körigt i helgen och idag. Hann inte visa de söta fjärilarna som jag gjorde av sedlar till E men nu kommer det:



Visst blev de söta?

De övre vingarna är gjorda av 100-lappar och de undre av 50-lappar och så är det piprensare i silver.

Och det var inte svårt alls att göra! Lite roligare än att lägga pengar i ett kuvert. Kanske lite bökigt för den som får dem när de vill handla för dem, men man kan faktiskt stryka pengar med ett strykjärn om det behövs. Ja, jag har gjort det. Fråga mig inte varför! :)

Här finns det ett exempel på hur man kan göra. Och det finns såklart massor med andra idéer. Skönt när man inte har några egna. :)

Idag efter jobbet åkte jag med barnen och tittade på ett hus utanför stan. Det hade allt på vår checklista så vi blev lite småsugna. Eller sonen blev stormförtjust och lovade att klippa gräset och städa poolen som fanns där om vi köper det.

Men, men. Det är ett väldigt stort steg att köpa ett hus. Och på landet!! Man måste ju tänka praktiskt. Eller måste och måste, man jag gör det i alla fall.

Nu ska jag sova på saken. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar