måndag 5 september 2016

Linas matkasse, återkomsten.




                                                                   Hej, svejs!

Måndag, ny vecka! Och Linas matkasse är tillbaka hos oss! Vi har haft ett uppehåll på kanske ett halvår men nu har jag längtat efter inspiration efter att ha tragglat samma maträtter om och om igen hela sommaren. Är det så för er också, att ni äter samma mat eller är ni duktiga på att hitta på nytt?

Jag var inte hemma och tog emot kassen men det jag har sett verkar lovande. Goda grönsaker och färska örter, nötfärs och kalkonkorvar. Mums!

Är det nåt jag är riktigt dålig på så är det att köpa färska örter. Det gör jag i stort sett aldrig. Men finns det någon godare doft än färsk Basilika?? Jag skulle kunna ha det som parfym. Eller doften av kvisttomater. Mmmm....

Den här veckan ska vi få laga och äta det här:

* Fajitasbåtar med tacofärs och avocado

* Örtig pastagratäng med kyckling och broccoli

* Kalkonkorv med risoniotto och basilikasallad

* Frasig fläskschnitzel med potatis- och palsternacksmos

* Basilikadoftande pizzafisk med oliver

Det är barnkassen ska jag kanske förtydliga, så jag hoppas och tror att barnen ska gilla detta.

I morgon är jag ledig och Isan ska till skogen med förskolan på förmiddagen. Det betyder alltså två till tre timmar "egentid" då jag kan röja på hennes rum, hehe. Jag brukar sortera ut saker hon inte leker med och kläder som hon växt ur när hon inte är hemma. Man får INTE kasta nåt eller lägga bort nåt och hon använder och leker med ALLT nämligen. ;)


                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar