tisdag 19 april 2016

Nyttig choklad- & banankaka i micron!



                                                                   God kväll!

Idag har jag varit ledig. Isan gick till skogen med förskolan på morgonen så då fick jag några timmar för mig själv som jag utnyttjade till det man brukar. Tvätta och städa. Bah. Vid lunch gick jag och hämtade henne och så gick vi hem och åt korv Stroganoff. Mumsigt. Måste säga att jag gör god korv Stroganoff. Jag använder vanlig vispgrädde och lite chilisås till såsen och den blir supersmarrig!

Efter maten blev Isan lite trött så vi satte på en film på datorn och myste lite. Hon blev alldeles rödblommig om kinderna och började hosta. Typiskt. Verkar vara förkylning på gång. Och vi som ska resa bort i helgen!! Får se hur detta utvecklas, det är ju bara tisdag än.

                                  

Till fikat "bakade" jag! Haha, nej, baka kan man inte kalla det precis men jag gjorde faktiskt en choklad- & banankaka i micron som vi jag åt. Det var min kollega B som tipsade mig om nåt som hennes dotter i sin tur tipsat om. En superenkel kaka med endast tre (3) ingredienser! Jag googlade runt lite och hittade receptet på Lindas bakskola!

Man tar en mogen banan, ett ägg och två matskedar kakao. Mixa ihop till en slät smet och häll upp i två skålar som tål micro. Micra en skål i taget i en minut. Servera gärna med en klick vispgrädde!

Och hur smakar kakan då? Jo, den smakar banan och choklad. :) Den är mäktig och inte så söt, så vill man kan man dra ner på kakao så bli den lite mildare, skulle jag tro. Den blir förvånansvärt likt en kaka i konsistensen, lite muffinsaktigt. Helt OK, men vet inte om den tillfredsställer nåt sötsug om man har det. Den är nog inte tillräckligt onyttig!! :)

                                       
Nej, det blir tidigt i säng ikväll känner jag. Jag har en liten huvudvärk som ligger och lurar. Hoppas inte lillfisen dragit hem några baciller från dagis!! Vi hörs!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar