fredag 8 april 2016

Ledig fredag.



                                                              God kväll fredag!

Lediga idag och vi har bara tagit det lugnt och latat oss hela dagen! Tvättade lite på förmiddagen och passade på att åka till Svampen och äta lunch medans tvättmaskinen gick. Idag var det ingen god mat där, tyvärr, men åt ett gott bröd och blåbärskaka med vaniljsås så jag blev mätt i alla fall. Träffade min bästa kompis pappa med fru som också var där och åt. De firade att hon var friskförklarad från sin cancer!! Hurra!! Hon drabbades av ändtarmscancer för några år sen och fick ta bort en del av tarmen och fick sen stomipåse i stället.

Jag har en annan bekant som drabbats av precis samma typ av cancer. Det verkar ganska ganska vanligt tycker jag? Och verkar drabba personer med stillasittande jobb, så det är nåt att tänka på eftersom jag oftast sitter ner på mitt jobb. Man ska resa på sig minst var tjugonde minut har jag läst nånstans.

                                       

Efter lunchen åkte vi till Willys och handlade lite mat till kvällen. Pepparbiff till oss och köttbullar (Garants!) till Isan, samt potatisgratäng och Jensens whiskysås. Vi köpte även jordgubbar och vindruvor på Isans önskan och hon snaskade i sig en hel ask med jordgubbar alldeles själv!


                                         
Nu på kvällen sa hon att hon inte kände sig riktigt bra och hon snörvlade faktiskt lite så hon har bäddat ner sig i min säng nu och sover. Får se om hon blir förkyld?

Hade tänkt åka till Stadsparken i morgon om det är hyfsat väder men det kanske inte blir så?

                                            Nu ska jag kolla på Criminal minds!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar