torsdag 14 april 2016

En dag på stan!



                                                                       Hej!



Idag har vi varit en sväng på stan! Jaha, tänker ni. Så exotiskt!! Ja, för mig! :) Och Isan! Dessutom åkte vi buss. Bara en sån sak.

Jag skulle till optikern och för årets linskontroll. Vi mötte upp mannen på Synsam så han kunde vara med Isan medan jag gjorde undersökningen. Allt såg bra ut och inget hade förändrats sen förra årets undersökning så det är bara och köra på som vanligt. Skönt! Annars är det ju väldigt vanligt att synen börjar förändras i 45 års åldern. Men det kanske kommer??

Efter besöket hos optikern var det dags för lunch. Vi gick till Jensens böfhus och åt dagens köttbit, flankstek. Jag tog en bakad potatis till och salladsbuffé. Isan valde chicken nuggets (som vanligt) och mannen samma som jag. Det var gott, men varför får man alltid vänta så lääänge?? Det tar ju verkligen för alltid att få sin mat där.

                                                           

Till efterrätt åt Isan av mjukglassbuffén där man får äta hur mycket glass man vill! Det finns flera såser och massor av toppingar att välja av. Mmmm...kolasås och lakritssås...Ska kanske gå dit nån gång och frossa?

När vi hade ätit upp gick vi till Lindex och hämtade ut ett paket som jag hade handlat på deras hemsida. Ett par överdragsbyxor till dagis. Inte så spännande, men nödvändigt.

                                               
Sen gick vi till Lagerhaus och köpte present till mannens syster som fyllde år tidigare i veckan. Ska åka och fira henne efter jobbet på söndag kväll.

Det blev lite doftljus och servetter. Sånt som hon kan göra sig av med igen. :) Inget som bara blir stående och skräpar.


Nu håller jag på med kvällsmaten, eller rättare sagt den står i ugnen. Det blir lasagne till middag, en mix från Knorr som är superbra. Man bara fräser köttfärs, tillsätter kryddblandningen och så mjölk och vatten och så får det koka upp till en lite tjockare konsistens. Sen varvar man sås och plattor som vanligt och avslutar med riven ost över. Supersmidigt!

                                           

                                                                   Ha en fin kväll!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar