söndag 10 april 2016

Sköna söndag!



                                                                Hallå, hallå!

Sköna söndag! Sovit gott? Vi har. Och ätit lite lyxfrulle. Tyckte sonen i alla fall, som till vardags aldrig "hinner" äta frukost. Lite gott bröd och några olika pålägg, te och juice. Mer behövs inte. Videkvistar i en vas och ett tänt doftljus för lite myskänsla.


                                                   

Efter frukosten badade jag och Isan och försökte reda ut hennes hår med mängder av balsam. Det är så sjukt tovigt. Och hon HATAR att borsta håret. Någon som känner igen sig??? När jag var liten klippte mina föräldrar av mig håret när jag var i hennes ålder. Förmodligen av samma anledning - tovor. Nu för tiden har man ju bättre redskap och produkter, men vad hjälper det när hon gömmer sig under sängen? Inte lätt att kamma då.

Eftersom vi åt en sen frukost så åt vi även en sen lunch och hann med en tur till Stadsparken innan. Sonen följde till och med med oss, delvis för att vi skulle skjutsa hem flickvännen och så skulle han hämta nåt hos sin far.

Vi tog med oss gamla brödkanter som jag sparat i frysen och utfodrade änderna och måsarna (!) med dem. Sen gick vi till själva parken så Isan fick klättra av sig lite. Det var helt underbart väder med elva grader och strålande sol!! Äntligen!!!

                    

Nu sitter vi här och grunnar på vad vi ska äta till kvällsmat? Det lutar åt våfflor med grädde och sylt. Inte så matigt kanske, men gott!! Ha en fortsatt härlig dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar