lördag 23 november 2013

Jag tror inte att det är sant...

men vi är sjuka igen/fortfarande! Mannen är förkyld, Isan är förkyld och jag är förkyld! Endast sonen och katten är friska. Isan ligger brevid mig i soffan och snarkar för fullt. Hon var pigg när hon vaknade runt halv sju, men sen har vi suttit i soffan och kollat på barnprogram och nu sover hon igen. Mannen skulle på loppis idag, men han sover också. Lika bra det så det inte kommer hem fler grejer!

I morgon var det tänkt att vi skulle åka till farmor eftersom hennes man W har fyllt 70 år. Får se hur det blir med det nu då? Så himla tråkigt att aldrig känna sig riktigt bra?!

                                 

Mor och far befinner sig på Teneriffa de lyckostarna. Hoppas verkligen att de har fått hålla sig friska. Vi har ju fortfarande inte firat pappa på Fars dag eftersom Isan var sjuk. Får se om vi kan göra det när de kommer hem?

Så då får det bli en innedag idag då. Lika bra det. Tvättkorgarna är överfulla och skåp behöver rensas. Tänkte gör pulled pork till kvällen också, och det tar ju hela dagen. Jag köpte två färdiga BBQ-såser på Coop för endast 5:- styck så jag tänkte testa den ena och se om det blir gott. I så fall ska jag försöka hinna köpa några fler till det priset.


                   image

Jag och en kollega pratade om matpriser och vi har bägge två satt en ära i att äta så "billig" mat som möjligt.:)Inte dålig mat såklart, men den ska vara prisvärd. Och det kan man ju verkligen säga att pulled pork är. Jag köpte fläskkarré när det var billigt och frös in, och nu hittade jag den här billiga BBQ-såsen. Sen lite fräscha grönsaker till så är man hemma!

Nej, nu ska jag göra någon nytta medan lillfisen sover! Trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar