lördag 30 november 2013

Julpyssel och middag med Kantarellsås från Blå Band!

Godmorgon!

Jobbhelg för mig!:)

Igår var jag ledig så vi åkte till köpcentrumet utanför stan och småshoppade lite. Började med lunch på kinarestaurangen där de har buffé. Varken jag eller mannen tog dock om av maten. Det är ju annars lätt hänt att man verkligen svullar när det går att ta om av det godaste.

 Medan Isan åt färdigt, hon äter lite långsammare än oss, så gick jag till KappAhl där de hade 30% på hela sortimentet för clubmedlemmar. Köpte en grej till sonen som jag tycker att han behöver, strumpbyxor och hårspännen till Isan och ett Lucialinne. De ska ju snart gå Lucia på dagis och vi tog fram hennes pepparkaksklänning från förra året, och den var lite liten. Dessutom ska de ha Luciatåg UTOMHUS!!! Hoppas vid Gud att det kommer var plusgrader! Barnen måste alltså ha lussekläderna ovanpå ytterkläderna???

                                           

När vi kom hem försökte vi julpynta lite. Det gick inte så bra. Sladdarna med lampor till adventstjärnorna hade vi tydligen slängt förra året. Har ett vagt minne av att de var spruckna och luktade konstigt. Måste köpa nya såna alltså. Grangirlangerna som jag köpte förra året för att ha på altanen var för korta, måste komplettera med en till. Dessutom gick det inte att sätta in bägge kontakterna i eluttaget så jag måste köpa ett grenuttag. Bah!

Istället satte jag och Isan oss för att dekorera pepparkakshjärtan som vi nu har hängt i kristallkronan ovanför köksbordet. Det gick åtminstone bra! Jag köpte  fint vinterströssel från Dr Oetker som vi limmade fast med vit kristyr och så hängde vi upp dem i vita sidenband! Fint!

                                                            Vinterströssel 85g Dr Oetker

Till middag blev det pannbiff med klyftpotatis och kantarellsås. Jättegott! Fick en påse med sås från Blå band i brevlådan häromdan. Perfekt! Det var åratal sen jag gjorde en påssås senast. Känns något onaturligt tycker jag, men smaken var bra! Du kan också få smaka Blå bands kantarellssås om du vill!
 Ansök här: http://blaband.se/oeverraska-en-vaen/

                               

Nu är det hög tid att göra sig i ordning för jobbet. Ha en trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar