onsdag 4 december 2013

Lunch på Södra Vattentornet!

Hej, svejs!

Idag har jag varit ledig och inte gjort något särskilt alls. Vi åkte till Rusta på förmiddagen för att köpa sladdar till adventsstjärnorna eftersom vi slängde alla förra året. De var spruckna och brända...Kändes inte så säkert direkt. Ska försöka få upp stjärnorna i helgen. Bättre sent än aldrig!

         

Efter det åkte vi till Södra Vattentornet och åt lunch. Jättegott! Först åkte vi till Skafferiet på Aspholmen, men de ville ha 45:- för att Isan skulle äta där och då struntade vi i det. Jag tycker det är mycket pengar eftersom hon äter så extremt lite. På sin höjd lite majs och något annat plock. Snålt kanske, men det är en principsak. På Södra Vattentornet ville de ha 10:- och det är ju helt OK!! :)
Vi åt pankopanerad fisk med kokt potatis och kall sås. Det var verkligen supergott! Till dessert hade de en seg kaka med saffran och russin. Mycket god! Jag åt två...Fy mig. Jag är verkligen den värsta sortens gottegris.

Isan har inte sovit middag idag så hon lär bli övertrött till kvällen. Ska försöka få i oss lite middag här och lägga henne tidigt. I morgon börjar jag 6:00. Jippie!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar