onsdag 18 december 2013

Julstämning!

God kväll!

Nu äntligen börjar julstämningen infinna sig. Idag har vi klätt granen, jag och Isan. Satte på en playlist med julmusik på youtube för den rätta känslan.

Annars har vi tyvärr stressat runt hela dagen. Började med att sova ända till tjugo över åtta. Jätteskönt, men samtidigt hinner ju halva förmiddagen gå innan man kommer iväg nånstans. Först åkte vi och handlade lite julmat på Willys eftersom vi ska ha lilljul på lördag med mor och far. Efter det åkte vi till Södra Vattentornet för en god lunch, och där serverades julbord! Jättegott! Jag och Isan åt massor med räkor och lax och avslutade måltiden med Ris a´la Malta som de hade kryddat med en aning kanel. Har jag aldrig smakat förut.

Kl. 12 öppnade Erikshjälpen där jag fyndade ett par överdragsbyxor från Reima och en kycklinggul galonjacka från KAXS till Isan. Totalt 75:- ! Köpte en rätt stor guldram också som jag tänkte göra en anslagstavla av. När jag får tid, vill säga. Det lär dröja. Jag har tänkt mig nåt sånt här:

                                    [memoboard+Barefoot+Roses+Small.jpg]

                                   

                                         
                                           


                                                   
Ni förstår principen, va? Först ett vadderat tyg underst, sen ett vackert tyg och till sist, vackra band som korsar varandra och som man kan sticka in viktiga lappar och sånt under! Fiffigt!

När vi hade varit på Erikshjälpen så åkte vi till Stadium för att köpa julklapp till sonen, sen hem för en snabb kopp kaffe och blöjbyte. Vi lämnade mannen hemma och åkte ut till Marieberg en kortis för att köpa EN julklapp till, till julklappsbytet på Julafton. Jag har fått svägerskan på min lott och jag hade en idé om vad jag skulle köpa.

Precis när vi skulle gå in så kom mamma och pappa ut genom svängdörrarna. De hade också varit och julshoppat och var på väg hem igen. Som tur var ville de gärna vara barnvakt medan jag kikade runt efter den perfekta klappen. Tyvärr var utbudet sådär, så till slut fick jag ta nåt bara. Jag vet ju ungefär vilken smak hon har så jag hoppas hon blir nöjd. Skriver inte vad jag köpt, ifall hon kikar in här. :)

                               

När vi skulle gå till bilen var Isan så trött att hon bara la sig på golvet. Grrr...Jag tackar min lyckliga stjärna att mamma och pappa var med! Vi hade ju ingen vagn med oss, och jag vet inte hur jag skulle ha fått med henne själv. Nu bar pappa henne ända till bilen. Sen tog jag en lååång väg hem med bilen så hon hann sova några minuter. :) Tyvärr har hon blivit alldeles för övertrött så nu vill hon inte sova. Pluttan.

Jag ska gå in till henne nu och försöka få henne att komma till ro. Ha en skön kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar