måndag 9 december 2013

Fis-Hermans vän.

Gokväll.

Idag har jag varit hemma från jobbet-igen. Jag har ont i hela kroppen, fryser och mår ruskigt dåligt. Ska vara hemma i morgon också. Och kanske på onsdag och torsdag med. Vi får se. Jag känner att det är lika bra att jag är hemma nu så jag blir ordentligt frisk. Det är tråkigt att vara sjuk.

Fick två varuprover från Smartson som passar utmärkt nu när jag är förkyld. Två påsar med halstabletter från Fisherman´s friend. Tror att det är nyheter? Den ena är Tropical och den andra är Spearmint.

                     
                                

Den som heter Tropical är riktigt vidrig. Frukt blandat med mint. Yack. Den andra med spearmint är desto godare!! Skulle jag absolut köpa om jag behövde starka, fräscha halstabletter. Jag tycker att frukttabletter ska smaka frukt och inte beblanda sig med nåt annat! Jag gillar tex. Vick´s citron och Vick´s honung. Honung är visserligen ingen frukt, men den är god! Men var har Kungen av Danmark tagit vägen??? Det är ju den godaste halstabletten som finns!!!


Vi hade den på jobbet förut, men den verkar ha utgått? Måste kolla nästa gång jag åker och handlar någonstans. Den FÅR INTE försvinna för gott!!!

På fredag är det Lucia! Har inhandlat ett lucialinne till Isan, samt glitter och rött band att ha i midjan. Ska lägga upp linnet som är ca 1 dm. för långt. Krona får hon vänta med tills hon blir större. Vet inte om jag skrev det, men Lucia ska firas utomhus!!! Klockan 7:30. OK. Och sen ska alla gå in och fika. Så vi ska trängas i hallen med blöta skor och kläder och försöka hitta någonstans att sitta. Så genomtänkt. Annars hade det varit trevligt om vi redan hade suttit ner, inomhus, och sen hade Luciatåget kommit. Men det skulle ju bli för bekvämt förstås.

Vi ska ta med eget dricka och så ska barnen bjuda på lussekatter och pepparkakor som de SJÄLVA har bakat. Ledsen, men jag vill nog helst inte äta något som nåt av de andra barnen har bakat. Jag har sett deras snoriga näsor. Mycket snor är det. Det får bli en slät kopp kaffe för mig. Är inte så förtjust i kaffebröd sådär på morgonen hrm, hrm.

                                              image88

Hade tänkt baka lussekatter nån dag, men nu när jag är sjuk vet jag inte hur det blir med det? Annars kanske jag hinner på torsdag när jag börjar sent, om jag är frisk vill säga. Saftiga lussebullar med mandelmassa och russin ska jag göra. Och några vanliga lussekatter till sonen.

Nu ska vi kolla på Julkalendern! Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar