onsdag 13 april 2016

NJIE ProPud chokladsmak!




                                                                   Hej, svejs!

Jobbat halva veckan och halva veckan kvar! I morse började jag redan klockan sex, men slutade i gengäld redan kl. 12 !!! Huuur skönt!??

På kvällskvisten kom svärmor och hälsade på en kortis. Hon har varit hos sina föräldrar som bor norröver i en månad nu för att hjälpa dem med flytt från villan till "ålderdomshem" eller vad det heter nu för tiden. De är väl inte så pigga på att flytta men förstår väl samtidigt nånstans att de inte klarar av att bo hemma för alltid. Gammelmorfar fyller snart 90 år!!!

Hur som helst satt vi och fikade lite medan vi tittade på Isans schlageruppträdanden. Nästa veckoslut ska Isans farmor vara barnvakt hela helgen medan jag och mannen ska ha lite egentid. Vi har aldrig lämnat bort Isan för att göra nåt själva så det kan vara på tiden?!

Idag köpte jag med mig två stycken proteinpuddingar från NJIE som jag aldrig ätit förut. De var SJUKT goda!! Jag köpte de med chokladsmak och de var mer som en kräm än en pudding i konsistensen. Sen vet jag inte om de var så nyttiga men det är inget tillsatt socker i och en pudding innehåller ca. 144 kcal.

De innehåller tyvärr massor av konstiga saker som jag inte vet vad det är och sånt gör mig lite tveksam. Kanske inget man ska äta varje dag, men ibland när man är sugen på nåt gott och kalorisnålt så passar det. Och som sagt, de var väldigt goda!

                                          


                                    

Det går säkert att googla på alla ämnen men det orkar jag inte. Jag nöjer mig med att äta en och annan då och då. Tänker inte livnära mig på dem. Isan tyckte också att de var jättegoda men orkade inte en hel.

Nej, vad trött jag är nu. Måste sova! I morgon är vi lediga, då ska jag till optikern! Natti, natti!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar