tisdag 1 januari 2013

Gott Nytt År!

Godmorgon!!

Eller för er kanske det inte är någon god morgon om ni firade nyåret sent? Vi firade nyår med en god trerätters middag som vi åt efter att Isan somnat. Till förrätt åt vi en avocado och räkröra och till varmrätt blev det helstekt oxfilé med rättikagratäng och vitlökssmör för mig och pommes och bea för mannen. Vi drack ett gott rödvin till:

Lindemans Bin 40 merlot.


Fruktig smak och doft av plommon, blåbär och lakrits. Väldigt gott och lättdrucket. Drack dock endast ett glas. Jag kan helt enkelt inte dricka mer rödvin än så. Eller så måste jag dricka väldigt mycket mer än så?
Jag tycker det är obehagligt att bli lite småsnurrig och varm. Usch. Resten av kvällen drack jag bubbelvatten.

Till dessert blev det kladdkaka med tiramisuglass och chokladsås. Inte så LCHF vänligt men gott!



Jag gick och la mig vid halv tio och kollade på en film, A beautiful mind med Russel Crow. Den är väldigt bra, men jag har sett den förr så när klockan var tjugo över elva stängde jag av och somnade!!



Klockan tolv vaknade jag dock igen eftersom folk började smälla av nyårsraketer så det stod härliga till! I tjugo minuter höll det på och smällde överallt. Isan vaknade också, men somnade om utan problem. Väldigt skönt. Kisse var lite orolig och undrade vad som stod på, men på det stora hela gick det bra.

Jag orkade inte vara uppe till tolv eftersom jag vet att jag måste upp tidigt på morgonen. Det kändes ändå inte som nåt speciellt med detta nyår. En kväll som alla andra liksom. Måndag hela veckan typ. Det känns nästan lite skönt att börja jobba igen så vi får lite fasta rutiner. Då kan man börja uppskatta lediga dagar på ett annat sätt. Inte för att jag INTE uppskattar att vara ledig varje dag, det skulle jag gärna vara resten av livet om jag hade den ekonomin, men det blir ju lätt lite enahanda.

Idag ska jag baka bullar och så har jag spanat in en Odd Molly på Tradera som jag funderar på att bjuda på. Det beror på vad den ligger på då förstås. Har en liten regel för mig själv och det är att den helst inte får kosta mer än 500:- Kan tänka mig att frångå den regeln om det är nåt speciellt som jag MÅSTE ha, men inte för nåt vardagsaktigt.



Nu ropar skriker Isan på mig, så nu ska jag ägna mig åt henne. Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar