torsdag 30 maj 2013

Skona Tvättmedel från ICA!


                                                                                                                                                                     

Att tvätta är absolut mitt favorit göromål när det gäller hushållsarbete! Det doftar gott (om tvättmedlet och sköljmedlet alltså), det är kul att sortera färger och efter temperatur (!) hihi, jag gillar att sortera! Det är rätt OK att hänga tvätten också faktiskt! Lite terapeutiskt (stavning?) faktiskt. En del grejer ska in i tumlaren medan andra grejer ska sträckas, hängas eller galgas. Det blir rent och fräscht utan någon större ansträngning!

Man skulle kunna tro att jag gillar att titta på tvätten när den åker runt i maskinen också, men det intresserar mig inte alls. Sorteringsproceduren är bäst!

                                

Via Smartson har jag fått prova ett flytande tvättmedel från ICA för att bedöma hur rent det tvättar, doft osv. Det var kul för jag har använt pulver i flera år och tycker att det har funkat bra. Jag har liksom "glömt" att det finns flytande tvättmedel. Förr i tiden minns jag att jag använde Ariel, men jag vet inte varför jag slutade med det?

Kanske för att jag fick en tvättmedelshink att ha pulvret i? Man skulle ju teoretiskt sett kunna ha flytande tvättmedel i en sån också, men det har jag aldrig ens tänkt på.

Och hur var nu Skona flytande tvättmedel? Jo, det doftade himmelskt, tvättade rent och tvätten kändes mjuk. Nu har jag ju i och för sig även använt mitt favorit sköljmedel, Comfort sommarfrisk, som doftar ljuvligt, men jag tyckte att man kände tvättmedelsdoften också.

                                  Sköljmedel Sommarfrisk - Koncentrat (1l) (Comfort)

Jag skulle absolut kunna tänka mig att köpa Skona igen och det är inte omöjligt att jag kommer att göra det någon gång. Om jag inte gör det så beror det mest på att jag dels får tvättmedel från mitt jobb att tvätta arbetskläderna i, och dels för att jag oftast handlar tvättmedel på jobbet. Man vill ju liksom gärna stödja sin arbetsgivare så man får ha sitt jobb kvar! Dessutom har ju vi oslagbara priser!

                          skona
                                                   Det var alles! Over and out!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar