onsdag 29 maj 2013

Mors dag! :)

Godmorgon!

Kikar in en liten snabbis för längre hinner jag inte nu.

Jag var ju lite sur något besviken över mitt uteblivna morsdagsfirande i söndags, men mannen överraskade mig faktiskt sen med en jättefin blomma och tre trisslotter! Han och Isan hade åkt till blomaffären, (han sa att han skulle köpa snus) och köpt en fin krukväxt i en söt kruka. Jag är ju rätt dålig på blomnamn eftersom intresset är minimalt, men jag tror att en av växterna heter Hjärtan på tråd?






Jag vann dessutom 30:- på en av Trisslotterna! Jippie! 

På eftermiddagen åkte vi över till mor och far och fikade. Det blev en rörig tillställning. Jag tror inte att vi satt ner allihopa tillsammans en enda gång! Min bror var där själv med barnen medan  frugan roade sig i Stockholm med väninnor. Det var henne väl unt, men jag tror att han hade det jobbigt. :)

Vi var kvar en stund och "spelade" lite tennis. I själva verket slog vi bollar förbi varandra , jag och sonen. När mannen och jag spelade gick det något bättre faktiskt. Ändå spelar ju sonen tennis en gång i veckan...Kanske skulle åka och kolla nån gång hur det går?

Igår var det inskolningssamtal på förskolan men det var väl inget särskilt med det. Allt har ju funkat bra tycker jag. Det tråkiga är väl att Isan ska byta förskola till hösten. Vi har fått vårat förstahandsval nu och det passar oss betydligt bättre geografiskt. Lite småsorgligt känns det ändå för jag tror hon trivs bra på sitt nuvarande dagis. Men jag är övertygad om att hon kommer att trivas på sitt nya med!

Vi byter förskola efter semestern så att det blir ett naturligt uppehåll.

Nu ska vi gå och bada och sen väntar ännu en jobbdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar