måndag 6 maj 2013

Presentkorg!

Hej, hej!

Måndagen avklarad, bara tisdag och onsdag kvar innan jag är ledig EN dag! Skulle kanske ha varit skönt att ta ledigt på fredag eftersom det är "klämdag", men jag behöver spara mina föräldradagar till mannen ska till Norge och jobba.

Helgen var vidrig med massor av folk och lite personal. Före jobbet igår var vi på gårdsloppis men jag kände mig väldigt stressad eftersom jag hade en tid att passa. Jag köpte ett par byxor till Isan. Vad mannen köpte vet jag knappt för vi har inte hunnit ses nästan. Efter jobbet hämtade han och Isan mig och vi åkte till hans syster där det var 18-års kalas. Det bjöds på smörgåstårta och goda ostar, kaffe och pinocciotårta. Vi var inte kvar särskilt länge eftersom Isan skulle hem och sova. Ganska skönt faktiskt.

Tänkte jag skulle visa korgen som jag gjorde till E. Jag älskar ju korgar eftersom man kan fylla dem med precis vad som helst. Ost och vin, choklad, godis, m.m. Jag har till och med gjort en Tacokorg en gång med Tacogrejer och mexikansk öl! Variationerna är ju oändliga egentligen. Italienskt tema, spanskt, tyskt, danskt, amerikanskt...ja, ni förstår vad jag menar.


                                          Silverfärgad korg inhandlad på Bra & Begagnat.


Lite silverglitter!


Hårspray, shampo och balsam.


Sminkbortagningsservetter och ansiktsmasker.


Bomullsrondeller, nagelfilar, nagellack och remover.


Blått och guldglittrigt nagellack.


Söta nagelfilar med humlor på!


Body butter med jordgubbsdoft.


Och det färdiga resultatet!


Rosa silkespapper i korgen, cellofan runt om


och rosa presentsnöre! Voila!

Jag skulle i alla fall älska att få en sån här korg! Kanske med bakformar och bakingredienser? Eller goda ostar och mörk choklad. Mums!

I morse cyklade jag till jobbet. Såå skönt! Jag drog iväg tjugo minuter i sju och solen sken!! Underbart. Nu börjar man nästan ana att det kanske blir en sommar i år med? Men det är nästan två månader kvar till semester eftersom jag har sen semester i år. Förr fick vi bestämma själva när vi ville ha vår semester men det är nu ändrat så varannat år har vi sen och och varannat år har vi tidig. 

Jag längtar tills vi kan packa en matsäckskorg och åka och bada!! Snart, snart!!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar