lördag 4 maj 2013

Jobblördag.

Godkväll!

Det blev ingen ansiktsbehandling igår. Anna som hudterapeuten heter, ringde igår morse och kraxade fram att hon var sjuk med halsont och feber. Ärligt talat så gjorde det inget alls faktiskt. Dels var det min enda lediga dag den här veckan och så kände jag inte riktigt för att cykla iväg på morgonen. Jag och Isan åt frukost och badade och sen var hon så trött att hon ville gå och lägga sig före lunchen. Det fick hon förstås göra, och jag passade på att fota lite gamla babykläder som jag ska lägga ut på Tradera.

På eftermiddagen åkte vi till Coop och handlade lite mat och sen gick vi in på ÖoB för att köpa en present till mannens systerdotter som fyller 18 år imorgon. Det blev en massa skönhetsprodukter som jag arrangerade i en korg och slog cellofan runt om. Jag visar en annan dag, orkar inte nu!

Jag har jobbat hela dan och det har varit jättemycket folk. Jag har suttit i kassan heeela tiden förutom en halvtimmes lunch. Pust. Nu för tiden är vi endast fyra personer som jobbar på helgen. Det kan alltså bli så att tre stycken sitter i kassan och en är på golvet eller lunch. Om en är på lunch och det är långa köer så finns det ingen personal alls på golvet. Galet. Det är ju alltid folk som behöver hjälp eller fråga nånting och de blir ju såklart jätteirriterade! Vi skulle kunna ha en till som kom över lunchen och löste av, typ 12-15 men det blir väl för dyrt.

I morgon börjar jag klockan 11 och tänkte hinna gå på gårdsloppis innan! Som jag har längtat! Det finns inget roligare än gårdsloppis! Tyvärr så hinner jag väl inte gå mer än ca 40 minuter, men det är ju oftast i början som man kan fynda!

Efter jobbet ska vi då på kalas igen, till E som alltså fyller 18 år!! Första gången jag träffade henne var hon bara 8 år!  Nu håller hon på att ta körkort och är ett stort fan av Justin Bieber!
                 
                               



Nä, nu ska jag gå och lägga mig i sängen och kolla på Morden i Midsomer! Natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar