fredag 24 maj 2013

Äntligen fredag!!

Gokväll!

Äntligen fredagkväll och äntligen leeedig!!! Välbehövligt, minst sagt!

Jag vet inte vad det är för jag vet att alla har lika långa dygn, men jag hinner inte med något tycker jag! Det är över en vecka sen jag ens loggade in här. Sjukt.

Torsdagar och fredagar innan jag är ledig på helgen är de absolut värsta dagarna. Särskilt fredagen tror jag. I alla fall idag när det dessutom är lönedag. Massor med folk, och det är förstås bra, men så rörigt och stökigt så man är helt färdig innan dagen är slut. Men så fort jag stämplat ut och cyklat iväg så känns det betydligt bättre!

Igår firade vi svägerskans man som har fyllt 40 år för några dagar sen. Jag gjorde en presentkorg med thaitema och den blev uppskattad. Glömde dock att fota den när den var färdig...typiskt mig.

Hemma hos dem fick vi en god kycklingrätt med ris och sallad, och kladdkaka till dessert. Supersmaskigt! Isan åt två portioner mat och både kladdkaka, hallon och grädde! Namnam, tyckte hon!

Jag frågade sonen vad han vill ha på sin födelsedag i fikaväg eftersom han också snart fyller åt och han vill ha pepparkaksmuffins och morotskaka i stället för tårta. Hmmm...det känns ju lite halvtrist tycker jag. Dels är det ju väldigt lika smak tycker jag och så känns det inte så somrigt. Man skulle ju gärna vilja baka en jordgubbstårta när de svenska jordgubbarna är som bäst.

                                               

Till Isans kalas har jag tänkt att göra en tummentårta i rosa marsipan! Som en prinsesstårta fast oval och med tumme utseende. Men jag kanske gör en jordgubbstårta också. Vi får se. Tänkte även göra cake pops men vet inte vilken smak jag ska göra? Pepparkaks cake pops kanske, hehe?!

Nu ska jag slappa i soffan en stund innan Let´s dance börjar. Hoppas Maria åker ikväll! Hon är INTE bra! Hon är säkert jättetrevlig och så, men hon är inte bäst på att dansa. Jag håller på Marcoolio!

                                           

                                                                    Vi hörs i morgon!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar