söndag 26 maj 2013

Mors dag?

Godmorgon!

Idag är det MORS DAG! Varför är då JAG uppe med Isan och tvättar och sätter fram frukost??? Jo, för att här i huset är det "ingen" som bryr sig om att fira sånt! Jag borde ju vara van men tycker ändå att det är för dåligt.

Ja, ja. Idag ska vi i alla fall åka och fira MIN mamma med blommor och paket. Jag har köpt det vanliga till henne, HTH hudcreme. Det enda hon använder och det enda hon önskar sig! Jag har även köpt några Trisslotter som var framtagna till mors dag. Rosa med en massa bling. Jag hoppas av hela mitt hjärta att hon vinner stooort!


Jag och Isan ska svänga över till Plantagen där de säljer 7-pack rosor för 27:- eller om det var 10-pack? Minns inte, men rosor ska hon få i alla fall!

Klockan är ju redan halv tio så jag ska bara gå och göra mig i ordning. Vi sov faktiskt ovanligt länge i morse, ända till klockan 7! Skönt. Det var verkligen välbehövligt. Isan somnade nog lite senare igår kväll än vad hon brukar. Det blir ju lätt så nu när kvällarna är så ljusa. 

Mannens kompis var här efter att de varit på stan och ätit lunch. Han har en förmåga att stanna kvar länge...Och han vill så gärna "hjälpa till" med saker. Med att förbättra datorn, TV:n och andra tekniska saker som vi inte bryr oss om. Han och mannen skulle också gå och slänga en stor en som stått kvar i sin kruka sen i julas. Men i stället för att bära iväg hela krukan så började han att dra ur växten ur krukan på altanen!!! Det blev minst sagt jordigt. Då tog han fram dammsugaren och dammsög HELA altanen! Jag dammsög ju den för nån vecka sen, men visst behövdes det ju igen, men jag tycker liksom inte att det är HANS jobb. Det kändes ju något förargligt. Speciellt eftersom vi satt och åt middag! Han ville dock inte ha någon mat eftersom de hade frossat i både mat och mjukglass på Jensens.

Han drog också med sig mannen och Isan till lekparken en stund så hon fick leka lite. När de kom tillbaka hade hon en tulpan med sig som hon plockat. Den hade alltså växt vilt i parken, de hade inte tagit den i någons rabatt. Det är nog den enda blomma jag kommer att få på mors dag (sade hon bittert).


Jag tänkte visa presentlådan också som K fick i 40-års present!






Jag fick en fin trälåda med passande text av mina kollegor på Coop Extra. Sen fyllde jag den med thaikryddblandningar, kokosmjölk, chili, paprika, ananas och koriander. Till det beställde jag fyra flaskor thaiöl av märket LEO som svägerskans son heter. :)

Jag lade också till en påse jordnötter, en påse bilar och en påse stjärnor för att "fylla ut" det lite. Sen satte jag  cellofan runt hela lådan och knöt en rosett. Tyvärr hade jag inte tid att fota den när den var färdig, men det såg väldigt maffigt ut! Och födelsedagsbarnet verkade väldigt nöjd. Han tyckte att vi var så påhittiga!!!

Men det krävs ju inte så stor ansträngning för att göra något personligt egentligen? Man behöver ju bara veta vad personen i fråga gillar och sen göra en korg eller låda med det temat! Smart och enkelt.

Nej, nu ska vi göra oss i ordning och fara.

Ha en mysig (mors) dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar