onsdag 15 maj 2013

Näsblod av stress?

Godkväll!

Nu har jag varvat ner en stund efter ännu ett stressigt arbetspass. Började att blöda näsblod helt utan anledning förut och börjar undra om det är ett tecken på stress? Jag blödde näsblod igår också när jag skulle  tvätta av mig sminket på kvällen.

För några år sen blödde jag näsblod flera gånger varje dag! Det kunde komma i stort sett när som helst, om jag snöt mig (förstås), om jag åt stark mat, en gång i kassan började det droppa (inte så fräscht), men sen var det dags för semester och vi åkte till Mallorca bara jag och mannen och då slutade det! Det känns ju faktiskt som det kan vara stressrelaterat.

Bara för att stressa lite mer så har jag tagit på mig extrajobb i morgon! Vi håller på att bygga om lite på jobbet och då får jag ta jouren från kl. 12 i stället för 15. Det innebär att Isan får vara på dagis i morgon med, men det tycker hon ju bara är kul. Det dumma är att jag är så van att "tacka ja" till extrajobb utan att tänka efter först. När jag började tänka efter så insåg jag att jag inte alls vill jobba, men då var det så dags. Nåja, ett par timmar extra gör väl varken till eller från? På fredag är jag i alla fall ledig. Skönt!

                                   

Mina dagar ÄR fyllda av stress, men vems är inte det? Idag har min dag sett ut så här:

Gick upp vid 7 och gjorde frukost till mig och barnen, såg till att sonen hann med bussen till skolan. Kollade mejl och nyheterna, badade med Isan, dammsög, stekte ett par korvar till matlådan (med vitkålsgratäng från i måndags), cyklade med Isan till dagis, åkte och handlade mjölk, cyklade hem med den, drack kaffe och försökte andas några minuter innan det var dags att cykla till jobbet.

Men vad är alternativet? Inte bada? Jo, men det vill jag nog gärna att vi gör. Dammsuga? Nej, det måste inte göras, men jag avskyr att det fastnar smulor under mina fotsulor. Blä. Handla mjölk? Inget krav, men det är gott med mjölk i kaffet. Osv. Visst väljer man själv, men ändå inte.

Nu ska inte jag sitta här och babbla om ingenting. Nu ska jag kolla på sista (?) avsnittet av Greys. Natti!

                              


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar