onsdag 1 maj 2013

Sköna Maj, välkommen!!

Åh, vilken underbar daaag, trallala... Nog för att jag har varit på jobbet nästan hela dagen, men det verkar ju ha varit kanonväder idag!

Vi har sålt grillar, kol, utemöbler, solstolar m.m. så det stått härliga till! När jag gick hem i vårsolen gick jag förbi en kompis som höll på och grejade i trädgården och när jag kom hem öppnade vi altandörren och satte ut katten i selen. Tyvärr kände jag då att det var ganska blåsigt. Jag tog i alla fall in julbelysningen (!) som fortfarande satt kvar runt staketet. :)

Jag ryckte dessutom upp de torra ljungblommorna som fortfarande satt kvar, men sen besinnade jag mig. Sååå bråttom är det ju inte att börja greja. Jag är ju ledig på fredag, och i morgon börjar jag sent så då kanske jag kan dammsuga där ute och fixa lite. Jag har köpt en dynbox som ska monteras och det tar typ 10 minuter så det ska jag nog hinna med. I den ska vi förvara dynor och filtar och annat smått och gott som man helst inte vill se hela tiden.

Isan behöver lite nya hinkar och spadar för de flesta verkar ha gjort sitt vid det här laget. Det är sprickor och  fattas bitar och så. Får se om vi kan dra ut på det till hennes födelsedag kanske?

                                

Igår var det tydligen Valborg, men det var inget jag märkte av. Jag jobbade till halv åtta som vanligt och sen köpte vi Pizza och sallad och åt hemma. Isan hade redan somnat när jag kom hem så vi kunde inte gå till nån brasa.

Vi provade en ny pizzeria som heter Monza och ligger precis vid statyn av Ronnie Peterson. De hade rallytema på restaurangen och jag som är totalt ointresserad av det var tvungen att googla lite på namnet Monza. Det är tydligen den italienska rallybanan där Ronnie Peterson avled efter att ha kraschat med sin bil. Det var den fjärde dödsolyckan på den banan. Lite makabert att döpa sin pizzeria efter en sån bana tycker jag, men de kanske ser det som en hyllning till de drabbade?

                                 

Pizzorna var i alla fall väl tilltagna med mycket fyllning på. Sonen blev sur för att det var röd lök på hans Kebabpizza, men han orkade inte ens äta upp den sen. Jag åt en västkustsallad med tonfisk, räkor och crabfish. Dessutom var det ananas och majs. Hmm...en västkustsallad kan tydligen se lite olika ut? Det har ALDRIG varit tonfisk på en västkustsallad förut. Inte heller ananas eller majs?
Men det var fräscht och gott så det var helt OK.

Idag ska vi äta flankstek med pommes till middag. En jättegod köttbit som jag kan rekommendera! Blir mört och gott. Isan är fortfarande uppe så vi ska äta middag nu så hon hinner vara med. Hon har sovit så bra sista tiden, peppar, peppar. I morse sov hon till åtta och igår sov hon till halv åtta. Jag blev helt förskräckt igår för sonen skulle ju upp till skolan, men det gick bra som tur var.

Nej, nu måste jag slita mig. Vi hörs i morgon om inte senare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar