lördag 27 april 2013

Ledig lördag med runda på stan!

Hallå hej!

Vilken underbar lördag vi har haft idag! Vi fick visserligen ingen sovmorgon men vi skulle ju ändå upp med killarna till torget idag. De vaknade faktiskt av sig själva redan vid halv åtta och en timme senare tog de bussen upp på stan med muffins, rulltårta och tekakor i en påse.

                                       

Vi tog en promenad upp på stan strax före tio. Då var det fortfarande ganska kyligt i luften men solen sken och himlen var blå. Härligt! Vi gick direkt till torget och kikade efter dem. Det var flera bord med ungdomar som sålde fikabröd, men tyvärr handlade vi inget av dem. Av "våra" barn köpte vi en kladdkaka och en stor limpa för totalt 70:- Helt OK priser tyckte jag. Det får ju inte vara för dyrt om någon ska köpa nåt. Vi gick en liten sväng på stan efteråt. Jag har haft ett presentkort på en inredningsbutik som har legat och skräpat ett tag så jag tänkte att jag skulle bli av med det. Jag köpte ett doftljus från Aroma botanical med vaniljdoft. Vet inte hur kvalitén är, men det visar sig.

                          

Sen gick vi till stans nya saluhall som precis har öppnat! Där fanns det restauranger, cafeer och butiker förstås. Eller butiker och butiker, diskar mer. Kött, fisk och ost förstås. Det fanns en grekisk och en turkisk (?) som sålde baklawa. Brevid köttdisken bjöd de på varm korv med bröd som vi förstås gärna smakade! Isan fick en kall korv.



Jag kommer gärna att gå dit igen om jag är på stan, men nu var det så otroligt mycket folk så det gick knappt att komma fram. Det fanns ett Pauluns café eller restaurang eller vad det var och de sålde nötblandningar, sallader, yoghurt med topping m.m. Salladerna såg väldigt fräscha ut, men kanske lite snålt tilltagna för min stora aptit?

                                  

Sen gick vi hem igen och åt lunch. Rester från Tacosen igår kväll. Isan var tydligen mätt efter korven för hon åt ingenting, utan drack bara. Sen somnade hon som en stock efter maten.

Jag känner mig också jättetrött men ska ändå försöka göra lite nytta medan hon sover. Det tar en halvtimme att gå upp på stan och en hem så vi har ju redan fått dagens motion i alla fall! Ska dricka lite kaffe och försöka bli lite pigg. Killarna var vakna till klockan två i natt och jag var tvungen att gå och säga till dem att dämpa sig när hon var kvart i. Och så vaknade Isan vid halv sex-sex eller vad hon var? Känner mig som sagt trött!!

Ikväll blir det lugnt och skönt med tidigt i säng! Have a nice one!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar