lördag 20 april 2013

Godmorgon Lördag!

Godmorgon!

Jobbhelg väntar så jag kikar in som hastigast.

Igår var vi på kalas hos lillebror som fyllde år i måndags, samt brorson som fyllde för några veckor sedan. Vi bjöds på en jättegod smörgåstårta från Smörgåsverkstan och en ljuvlig äppelpaj med vaniljsås. Jag tyckte att smörgåstårtan var godare än Smörgåsbutikens och mer matig. Kommer nog att beställa en därifrån nästa gång vi ska bjuda på det.

Äppelpajen var gudomlig!! Det är nog tveksamt om det finns nåt som slår en vanlig äppelkaka med vaniljsås?? Så många recept som det finns med alla möjliga konstiga ingredienser och så kan nåt så enkelt vara det bästa!

                             

Jag ska försöka göra en LCHF äppelpaj någon dag. Det borde inte vara omöjligt om man använder mandelmjöl eller nötter?

Lillebror fick tulpaner, en flaska vitt och mustascher som man ska sätta på sitt glas för att hålla reda på vems som är vems när man är flera. Alla mustascher var förstås olika och det gäller förstås att komma ihåg hur ens egen mustasch såg ut! Köpte dem på It´s Sugar i Orlando.

                              

Brorsonen fick två T-shirts från Abercrombie & Fitch. Även de inhandlade i Orlando på Mall at Millenia. Vidrig butik förresten. Mörkt och extremt hög musik. Ingen butik att gå och strosa i precis. Vi tog bara de tröjor vi skulle ha och sen gick vi på en gång. Det kanske låter överdrivet men det är det INTE! Den var hemsk!
                    

Ikväll är det kalas igen. Den här gången hos mannens syster där vi ska grilla! Nice. Gillar att inte behöva laga mat!! Jag ska ju dessutom jobba hela dagen så det är extra bekvämt att bara få sätta sig vid dukat bord!

Till henne har vi köpt en presentförpackning med rengöring, dagcreme och ögoncreme från Elizabeth Arden.

                                                
Nu ska jag ta och göra mig i ordning fixa så allt är färdigt när jag ska gå till jobbet. Ha en skön lördag!




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar