torsdag 11 april 2013

Morgonstund har guld i mund!

Hmm...visst ligger det något i det, men det känns väldigt konstigt att börja jobbet redan klockan sex på morgonen. Jag tog bilen till jobbet eftersom det var minus fem grader och så går det inga bussar hos oss så tidigt. Dåligt tycker jag. Jag kan ju knappast vara den enda som börjar då, eller?
Det var några tappra själar ute, men ingen rusning direkt.

                           

 Men på jobbet var vi fyra stycken som satte igång att förbereda butiken för dagen. Vi har ju vår annonsdag på torsdagar, så då är det ju förstås extra mycket som ska göras. De gamla annonsskyltarna ska ner och de nya ska upp. Man får absolut inte missa att ta ner någon gammal för priserna ändras ju i kassan och då blir det ett himla liv om det blir dyrare och så måste man rätta till det. Nej, bäst att göra rätt på en gång!

Det var rätt OK att börja så tidigt ändå. Vi lyssnade på MIX megapol i högtalarna och plockade varor. Värre kan man ha det. 

Efter jobbet hämtade jag en snorig Isa som lekte i sandlådan. Får se hur det utvecklar sig? Vill inte vabba...

Vi stekte hamburgare till middag. Med cheddarost, hamburgerdressing och saltgurka. Och så gjorde jag coleslaw till. Jättegott! Jag åt min utan bröd och pommes, medan Isan och mannen åt med. Tog med två burgare och coleslaw till matlåda också. Matlådeproblem solved!

                       

Nu ska jag gå och spola av Isans overall och stövlar så de hinner torka till i morgon. Jag tvättade overallen igår när jag var ledig, men nu var den lika smutsig igen. Suck. Hon hade inga galonbyxor på sig heller när jag kom. Dåligt tycker jag när de håller på och leker i  vattenpölarna hela tiden! Jag undrar faktiskt lite om de är lata eller om de inte hinner?? Hennes innebyxor hade de heller inte knäppt i midjan? Konstigt.

Nej, det här duger inte. Sitta här och skriva om ingenting. Over and out.

                                                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar