onsdag 10 april 2013

Dagens på Sibylla.

Då var det redan kväll...

Har inte hunnit med något roligt alls idag. :( Vi började med att åka och lämna in BMW:n på verkstad och sen åkte vi till Sibylla och åt lunch. Det var helt spontant, klockan var bara strax efter elva men vi var redan hungriga. Sibylla har börjat med dagens för endast 49:- så vi tog varsin sådan. Isan fick en Fun-box med köttbullar och strips, samt en BRAVO Apelsin.

                                 Big Meal - hamburgare

Hon fick dessutom en jättefin zebra i plast, alltså riktigt fin, inget krimskrams som man brukar få på snabbmatställen. Ser ut som Schleich, men det stod någonting annat på den, Collecta Biz?? Har aldrig hört talas om det. Jättefin var den alltså så det kommer nog bli fler besök hos Sibylla inom den närmsta framtiden. De har ju även kycklingsallad och kebab där så man måste ju inte äta hamburgare.

                              

                                                                Zebra från Schleich


Det var dock det enda avstick från LCHF som jag tagit på länge så det var ju inte såå farligt. På eftermiddagen bakade jag Kesobröd från http://56kilo.alltforforaldrar.se/ som är supergott och lätt att göra. Isan gillade det hon med! Perfekt att ha några bitar i frysen och tina upp efter hand. Det går dessutom att rosta. Om ni inte har hittat ett LCHF bröd som smakar bröd så prova det här, det smakar bröd!

Till middag blev det laxfilé i ugn, med blomkålsmos och västkuströra. Helt OK, men inte mer. Jag är inget stort fan av lax. Tycker att det smakar för mycket fisk, hehe. Torsk är godare. Och tonfisk. På burk.
Härom kvällen gjorde jag en tonfiskröra på majonäs, creme fraiche och tonfisk som vi åt med LCHF tortillaskal och sallad och tomat. Det var supermumsigt! Isan åt och åt, så det var ett bra betyg. Hon är ganska matglad i och för sig, vilket är väldigt roligt. 

Sonen är uppväxt på makaroner, köttbullar, pannkaka och våfflor. Punkt. Nu har det som tur är börjat ändra sig, men mest till onyttiga saker. :( 

Hade kanske tänkt att prova att baka Cake pops idag, men det blev aldrig av och nu känns det för sent. Dessutom så borde jag köpa en mixer eftersom jag är lite rädd att min stavmixer är lite för klen för att mixa småkakor? Dessutom brukar det flyga smulor över hela köket när man använder den. Den är bättre till flytande saker tycker jag.

Jag såg att ICA hade en mixer på extrapris nu så jag tror jag ska åka dit i helgen och köpa en.

Kostar 199:- just nu, ord pris 299:- 

Jag köpte smultronkex och grillpinnar häromdan så om jag bara fixar en mixer så kan jag köra igång! Skulle vilja prova innan jag bjuder någon på dem, eftersom jag dels inte vet om de är goda? Och dels så misstänker jag att det inte alls är så enkelt att göra som det ser ut?


Hello Kitty Cake Pops Hello Kitty Cake Kawaii Food Blog

Cake Pops Ice Crem Cones Cake Pops Kawaii Food Blog

Minnie Mouse Cake Pops Disney Food Kawaii Food blog

Alla bilderna är lånade från http://kawaiifoods.com. Hur söta??

Jag har inte ambitionen att göra så fina, utan endast runda utan allt för mycket spill. Och kanske lite strössel på. 

Nej, nu ska jag kolla in TV:n innan det är dags att snusa. Blir en tidig kväll eftersom jag börjar 6:00 i morgon. Natti.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar