onsdag 24 april 2013

Ledig onsdag med muffinsbak!

Godmorgon!!

Äntligen en ledig dag!! Jag har jobbat hela helgen plus tidig måndag och lååång tisdag. B ville börja lite senare eftersom att hennes dotter hade varit på Justin Bieber och hon ville vara hemma när hon kom hem från Stockholm. Jag hoppade in lite extra för henne och jobbade från öppning till stängning igår. Pust. Jag är inte van vid så långa dagar.

Men nu är jag som sagt ledig! Vi ska baka idag för sonen ska stå på torget på lördag ihop med klasskompisarna och sälja fikabröd för att tjäna lite till klasskassan. Oklart vad de ska ha pengarna till men det blir väl nåt kul?

Jag tänkte baka citronmuffins med Lemon Curd i. Jag har MASSOR med muffinsformar som jag köpte för länge sen i Ullared som jag gärna vill bli av med. Det var då det började bli populärt med cupcakes och då tyckte jag att de var jättefina! Det tycker jag inte nu när det har kommit så himla mycket söta formar.

Att få sitta vid datorn är tydligen en omöjlighet. Nu när jag precis satt mig så börjar det lukta här...och det är inte från mig! Måste tydligen byta blöja!

Ska försöka kika in senare!

                                              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar