fredag 12 april 2013

Nu lurade jag dig allt - hagga!!

Äntligen fredag! Och äntligen ledig från jobbet i två dagar. Jippie! Jag har haft som mål sen jag kom tillbaka från föräldraledigheten att jag ska vara hur trevlig som helst mot kunderna. Om jag får säga det själv så tycker jag att jag har lyckats bra. Hittills. Idag fick jag ett psykbryt som hette duga. Jag sitter i kassan, allt flyter på bara fint. Det kom ett DR (direktreklam) igår med lite smått och gott. Bland annat hade vi Ariel flytande tvättmedel med för endast 19:- mot ord. pris 25:- Alltså en prisskillnad på 6:-

                                    

Jag sitter alltså där i godan ro och expedierar kunder bl a. ett par som handlar ca 10-12 flaskor Ariel. Då kommer en tant, tänk Gunilla Persson fast 30 år äldre, fram och säger att Ariel är slut och hur kan det vara så, ni hade ju annons igår och varför köper ni hem så lite, och hur kan det redan vara slut!!????

Ehh, jag tror inte att den är slut, sa jag för kunden här köpte precis massor av flaskor. Ja men vart står det då?? Bland tvättmedlet svarade jag då och hon gick då dit. Efter typ 10 sekunder kommer hon tillbaka och gapar: DU LURADE MIG!!!! Det fanns ingen ARIEL där!!!! Hur kan den redan vara slut????

Ja, sa jag det är ju svårt för mig att veta att den är slut när en kund nyss handlade Ariel av mig och jag har suttit här sedan dess (jag finner dessutom inget nöje i att lura kunderna).

Sen stod hon och tjafsade om att det dels var jättedåligt att vi annonserade om en vara och att den var slut dagen efter, vilket jag kan hålla med om. Vi ska begränsa antalet köp för kunderna så att det räcker till alla osv. Jag försökte förklara att VI I BUTIKEN har inget att säga till om men du ska få prata med chefen i stället så kan han framföra dina åsikter vidare högre upp.

Jag har inte tid att stå här och vänta på honom, säger hon då och går mot utgången.Men du har ju tid att stå och skälla på mig svarade jag då.

-Jag ska kontakta tidningarna så ska ni få se!

-Varsågod och gör det, men det är fortfarande inte MITT fel att vi fått lite varor och att man får köpa hur många som helst.

Efter det kom min chef fram och han fick en utskällning han med! Och sen fick jag dessutom höra att innan hon kom fram till mig så hade hon skällt ut två till av mina kollegor!!!

                                                

Jag förstår absolut att man blir sur när man har åkt speciellt för att köpa en vara som är på annons och den är slut. Men man måste kanske lugna ner sig lite och lyssna också och inte bara skälla och skälla. Dessutom handlar det om TVÄTTMEDEL!!! HUR  viktigt kan det vara??? Det var dessutom 6:- billigare än normalt. 6 kronor! Snälla nån, liksom. Var hon världens fattigaste kvinna eller??



Det ska bli väldigt intressant och se om Aftonbladet eller Expressen nappar på hennes scoop? På löpsedlarna: "Butik sålde slut på annonsvarorna redan andra dagen".

                                  
                                                         Stoppa pressarna liksom.

Isan är hemma med feber idag, mannen fick hämta henne på dagis. Pyttan. Hon sitter i "mammas säng" och kollar på TV, men jag hör att hon gäspar. Vi ska bara äta lite nu så ska hon få gå och sova. Hoppas att hon mår bättre i morgon. Kvällens, lövbiff med pommes/haricot verts och persiljesmör. Mums, mums.

Ska tända lite ljus nu och mysa i regnrusket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar