lördag 6 april 2013

Let´s Dance- Jennifer Åkerman????

Godmorgon!

Trött efter en hel veckas jobb, en dag ledigt och så jobb hela helgen. Urrk.

MEN!!! Mest besviken är jag över att Jennifer Åkerman var den som fick lämna Let´s Dance igår???

Alltså jag fattade INGENTING efter juryns dåliga poäng men att hon skulle få lämna är ju helt sjukt? Jag tyckte nog att hon var typ bäst av alla! Hon har ju känsla för dansen och är smidig och följsam. Varför?? Nu börjar man ju undra över hur juryn bedömer och varför? Är de köpta av någon?

Jag menar att det fanns de som var betydligt sämre men som fick väldigt bra kritik. Till exempel Håkan Dahlby och Anette Norberg (för övrigt i en sjukt ful klänning) är ju inte särskilt bra. Robban hade ju ryckt upp sig, det märktes, Erik är ju ganska stel-men korrekt, Sofia är ju sådär osv. Maria Montazami kunde ju inte ens hänga med i koreografin, men fick ändå vara kvar?

Extremt dåligt gjort. Det måste ju ligga någonting bakom deras sågning. Men vad?

 Orättvist Jennifer!!!

Och tillbaka till Anettes klänning. Har deltagarna INGENTING  att säga till om när det gäller deras klädsel? Hennes klänning kan vara den fulaste genom tiderna. Det värsta var nog ryggen där ryggfettet trängde ut genom snörningen. De flesta människor med ett BMI över 18 har ju liksom fett på ryggen och det är ju snyggare om det döljs än att det tränger ut som på en bit kassler. Dessutom kunde hon kanske ha fått ett stadigare lyft till bysten som ser hyfsat tung ut? Vem är skyldig till denna kreation som uppenbarligen inte kan vara gjord för en kurvig kvinna?


Bild från TV4.

I övrigt är klänningarna helt OK tycker jag, eller kanske som förväntat snarare.

Nej, nu ska jag gå och göra mig i ordning för dagens arbete. Jag ska GÅ till jobbet så jag måste starta i tid så jag inte blir sen. Det tar ca 25 minuter att gå så det är ju perfekt vardagsmotion! Jag går hem också!
Vi tog fram cyklarna igår, för det är ju smidigare att svänga iväg med den och dessutom kan man ju handla lite också om man behöver det, vilket jag tycker är svårt när man ska gå. Det blir så tungt att bära kassar så långt.

 På min cykel var det punka eller i alla fall ingen luft. Nyckeln till cykellåset är borta så det blir till att bryta upp låset med en bultsax och byta lås. Cykelpumpen hittade jag inte heller...Sonens cykel behöver en grundlig översyn eftersom den ska säljas och bytas mot en modell större. Riktigt trist jobb som väntar med andra ord. Fattar inte att jag har slarvat bort cykelnyckeln?? Den har hängt på en krok i hallen typ hela vintern men nu är den borta? Helmysko.

Måste dra! Ha en härlig lördag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar