söndag 14 april 2013

Cake Pops!

Halloj!

Skön söndag och jag har fått massor gjort! Vi gick upp ganska tidigt så vi kom iväg till ICA Maxi före lunch. Skönt. På eftermiddagen blir jag ofta lite seg så då får jag inte lika mycket uträttat.

Isan är dessvärre fortfarande snuvig och igår hade hon feber. Kraken. 

På ICA köpte jag äntligen en ny telefon, en Samsung Galaxy som de hade på annons. Jag tror att jag fick det sista expemlaret! Jag har inte ens öppnat den än, men jag ska väl göra det...Är totalt ointresserad av teknik och såna saker så det är inte högsta prioritet precis. Jag vill bara ha en telefon som jag kan bli nådd ifrån dagis och sonen. Och kanske ringa ett samtal om det behövs. :o)

                                        

Sonen köpte ett efterlängtat Play station 3 som han tjatat om länge. Till och med när vi var i USA ville han kolla efter ett sånt. Jag tycker att det är bättre att köpa sånt här i närheten ifall det blir fel på den och man måste lämna in den eller så.

                                 
Annars köpte vi inget särskilt. Bara lite vanlig småhandling. Efter att vi handlat for vi åter till Sibylla och köpte med oss lunch. De har nån ny hamburgare som jag tror hette "Macig meal" (?) som vi testade. Isan fick en Happy Box med chicken nuggets. Och ett fint djur förstås! Den här gången fick hon en leopard. Som kan jaga och äta zebran.

                              
Igår bakade jag cake pops! Jag köpte ingen mixer föresten, kom jag på nu. Aj då. Ja, ja, har jag klarat mig så här länge så klarar jag mig väl ett tag till. Jag tog ett paket med smultronkex och la i en plastpåse, typ fryspåse och sen tog jag en kökshanduk och la ovanpå den och så bankade jag sönder kexen med en brödkavel.

                                         
När det hade blivit mindre smulor av dem la jag dem i stavmixskålen och blandade ner lite philadelphiaost, ca 50 g. och körde ihop det till en kletig deg. Sen rullade jag bollar av degen och ställde in dem i kylen. Efter en kvart tog jag fram dem och doppade dem i smält, vit choklad och trädde på en grillpinne. När de nästan var torra strödde jag över lite strössel. Voila!






De blev goda, men de smakade inte smultron precis. Vet inte om det var den vita chokladen som tog överhanden eller vad det var? Det skulle nog vara godare med en chokladkaka till exempel Ballerina eller liknande. Nåväl, nu har jag i alla fall fått prova och man kan ju variera dessa i all oändlighet! Jag skulle gärna vilja prova att färga vit choklad med karamellfärg ex. rosa. Det skulle vara jättefint!

Nu får jag nog snart väcka Isan för nu har hon sovit heeela eftermiddagen!! Det är ju skönt om hon somnar ikväll också!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar