måndag 1 april 2013

Söndag hela veckan!

Hej hopp!

Då var det "söndag", igen. Jag kan tycka att det bli lite väl långtråkigt med alla dessa röda dagar. I fredags jobbade jag som tur var, men idag fick jag vara ledig och fick istället mina timmar utspridda på resten av veckan. Tråkigt. Jag hade gärnat jobbat idag när det är dubbelt betalt istället för att få längre dagar senare. Det blir ju dessutom längre dagar för Isan på dagis. Men det ska nog gå bra. Det rör sig bara om ett par timmar om dan.

Igår var mamma och pappa här och fikade. Vi tog en promenad bort till Isans dagis för att de ska hitta dit om de behöver hämta eller lämna henne någon gång. Man vet ju aldrig om det uppstår en sån situation. Vi stannade en stund i den stora lekparken som är utanför så hon fick leka lite. Det är en populär lekpark med ganska många grejer. När sonen var yngre och gick på lågstadiet tog de tom. bussen dit för att leka!
Och en gång mötte jag min brorson där med sin klass.

Det är enkelt att ta sig dit med stadsbuss, istället för att åka till stadsparken som är lite krångligare att ta sig till. Där finns dock en väldigt stor lekpark med massor av roliga saker. Dessutom finns en plaskdamm om det är varmt och man vill svalka sig lite. Det finns också parklek där man kan grilla korv och så.

Det är mysigt där på somrarna när det är fint väder. Då kan man ha med sig matsäck och fika lite och mata änderna i svartån. Det är också tipspromenad där på söndagarna men det var länge sen vi gick den nu. Det är inte så kul när man ser att folk antingen ringer någon om svar, eller kollar på nätet. Lite fuskigt liksom. Om man kan googla de rätta svaren så är det ju inte så svårt att vinna. De kanske skulle ha en utslagsfråga, typ ärtor i en burk eller så som man ska gissa svaret på. Då är det ju liiite svårare att fuska!

                                           

Nu väntar vi på att Isan ska vakna så vi kan ta en promenad, men hon bara sover och sover. Hon har snart sovit i två timmar!!
Sonen och jag ska gå och köpa busskort till honom och så tänkte jag visa dagiset även för honom så han vet var det ligger. Han kanske får hjälpa till och hämta Isan i höst om mannen ska till Norge igen?

Annars har här inte hänt någonting alls! Har knappt varit utanför dörren de senaste dagarna. Handlade lite kläder till Isan på H&M:s hemsida, men där kommer jag inte in nu?? Vet inte om det är min dator eller om de har problem med den? Jag får kolla någon annan dag och lägga upp bilderna då istället.

Ikväll blir det "påskmat" igen! Lax, sill och ägg och goda ostar. Och lite dessert förstås! Sonens favorit Panna cotta med bärsås. Jag köpte en mix på jobbet och jag övervägde noga om jag verkligen skulle köpa den för egentligen är det ju bara grädde, socker, gelatin och lite vanilj i, så det är ju inte så svårt att göra. Men nu testar jag den här så får vi se om den är god.

                                      Pannacotta 75g Ekströms

Ni vet att 8:an kör repris på Downton Abbey va? Från starten. Jag missade ju denna mysiga serie så jag är superglad att den går igen. Jag älskar såna serier med vackra kläder och miljöer. Jag kollar ju även på Mr. Selfridge på lördagarna men den är inte lika bra. Framför allt undrar jag om han som spelar Mr. Selfridge är en usel skådespelare eller om han ska spela så?

                                

Nehej, hörnini! Roligare än så här blir det inte. Nu skuttar jag iväg och gör efterrätten så den är klar! Ha en fortsatt fin påsk!

                                          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar