onsdag 17 april 2013

Vårlängtan!

Godmorgon!

Sonen är fortfarande sjuk så han får vara hemma idag också, men hur gör man med Isan? Hon är pigg som en lärka, har sovit gott hela natten i sin säng, men hon är fortfarande snorig. Det lutar nog mot att hon får gå till dagis i alla fall och tycker de att hon verkar det minsta hänging så får de ringa mig direkt. Hon ska bara vara där i fem timmar så det känns OK att börja så. I morgon och på fredag är hon ju ledig igen.

Sonens symptom är ju mer diffusa. När jag kom hem igår kväll så låg han i min säng och sov. Då hade han sovit i två timmar. Han hade inte ont i halsen längre men kände sig kallsvettig. Nu när jag väckte honom i morse så sa han att han frös och hade ont i huvudet. Helmysko.

Mannen hade skött hushållet galant igår, trots en hel del surande innan jag gick till jobbet. Hans mamma hade varit och hälsat på och han hade lagat middag till allihopa. Köttbullar, potatiskroketter och chilibearnaise! Isan älskar nässås!!

Min dag var helt OK, inga otrevliga kunder alls, utan allt flöt på fint. Jag hann visserligen inte göra så mycket eftersom jag mest satt i kassan men jag fick upp några söta trädgårdshandskar i alla fall. Känner mig lite splittrad med det där med trädgård. Vi vill ju ha hus på ett sätt, men det här med trädgårdsarbete är ju så skönt att slippa! Ett hus med minimal trädgård vore ju det bästa.

                                     
Trädgårdshandskar från Nelson, design Emmy Nilssson. Finns massor av olika mönster!

Vår altan är så tråkig så jag funderar nästan på att skriva till "Äntligen hemma" eller nåt. Jag skulle vilja ha antingen trätrall eller trädäck, men nu köpte vi ju altanmatta förra sommaren och det blev också mysigt. Om den blir ofräsch så kan man ju byta till trall i stället. Så fort vädret blir lite stabilare så ska jag ta en riktig städdag där ute och göra det vårfint!

Jag vill ha stora krukor med högt gräs i som gör det lite mer ombonat, men det är ju såå dyrt! Bara krukorna kommer kosta runt tusenlappen och sen växter på det. Tänkte köpa frostsäkra krukor som kan stå ute året runt eftersom vi har dåligt med förvaring. Den här finns på IKEA och kostar 399:-

               
Jag ska ta med mig mamma någon dag och åka en sväng till IKEA. Hon är den enda som tycker det är kul att åka dit förutom jag. Ska kolla lite på grejer till Isans rum också. Hon behöver förvaring till allt sitt skräp, alla sina saker.

Nu ska jag och Isan ta ett morgonbad! Have a nice one!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar