lördag 1 juni 2013

Ledig fredag med Cake Pops bakning!

Godmorgon!

Jobbhelg framför sig! Yippie! (not)

Mannen och Isan ska åka till farmor för att fira morsdag en vecka efter. Hans syster kunde inte förra veckan så de tar det nu i stället.

Igår var jag ledig och hade det hur skönt som helst. På förmiddagen bakade jag Cake Pops till Isans födelsedag som är på fredag. Lika bra att vara förberedd.

Jag bakade först en saftig chokladkaka, skippade dock att bröa den för jag ville inte ha brödsmulor i degen. Sen smulade jag sönder ca 1/3 av kakan och blandade med knappt 100 g. philadelphiaost. Efter det rullade jag 20 bollar som jag sedan frös in. När de stelnat så gjorde jag hål i dem med en grillpinne. Sen smälte jag mjölkchoklad och doppade en grillpinne i det och stoppade in i cake popsen. Det funkar som ett lim och får pinnen att fästa bättre. Efter det doppade jag hela chokladbollen i den smälta chokladen och satte i den i en bit frigolit. De stelnade väldigt fort, antagligen eftersom de var kalla efter frysen. Jag fick snabba mig att doppa dem i rosa strössel. När allt var hyfsat stelnat så frös jag in fem och fem i vanliga fryspåsar. Hoppas att det funkar?

                              

                                               Lånad bild, men önskar att det var mina!! :)

                                                              Trevlig lördag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar