onsdag 5 juni 2013

Gyttjebad.

Halloj!

Åh,  vilken härlig dag det har varit idag! Sol och klarblå himmel här hos oss!

Jag och Isan åkte till Ica Maxi strax efter nio på förmiddagen för att handla lite till helgen. Det var massor av folk där och jag tror att det kanske beror på att det är röd dag i morgon? Har liksom inte tänkt på det förut att de flesta kanske är lediga, eftersom jag själv inte är det. Men jag VILL ju jobba, så jag får ju skylla mig själv. :) Eller vill och vill, men jag vill ju gärna ha lönen (100% OB).

Efter Ica åkte vi till Blomsterlandet och köpte Lecakulor, jordgubbsplantor och en Lavendel. Sen åkte vi hem och planterade!

Jag har köpt fyra stycken Phoenix palmer som jag har tänkt att ha utomhus. Jag har dock inte läst på hur de funkar ute, men det borde väl gå? Jag tycker det skulle vara mysigt med lite medelhavskänsla!

Efter att vi ätit lunch och Isan sovit middag blåste jag upp hennes pool så hon fick bada. Hon tyckte det var jättekul och allt gick bra tills jag vände ryggen till en sekund. Då hällde hon i en hink med jord i vattnet. Grr...Det bekom dock inte henne som glatt badade vidare som om inget hade hänt.

Jag fick förstås ta upp henne och duscha av henne och så var det roliga badandet slut för idag.

Nu har jag tömt poolen och försökt duscha ut den så gott det går, och nu hänger den på tork ute på altanen. :(





Innan middagen bakade vi (jag) muffins som vi ska ha till kalasen i helgen. Jag gjorde vanliga vaniljmuffins eftersom jag tänkte ha någon form av glasyr på. Jag har inte bestämt mig om jag ska ha vanlig frosting eller kokosbollsfluff? Kokosbollsfluff låter ju sjukt gott, men tänk om det inte är det på muffins?

Jag använde de söta Hello Kitty formarna som jag köpte i vintras i USA. Minns inte vad de kostade men det var inte många kronor. Det var ju på Walmart! 




Nu har jag lagt dem i frysen så jag bara kan tina upp dem och garnera dem när det är dags att fika!

Vi har även handlat rosa marsipan och lakritssnören till tårtan idag. Jag vet inte om ni minns vad jag ska göra för något? Tihi...Jag visar den när den är färdig. :)

Trevlig kväll!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar