lördag 29 juni 2013

Kan själv!

Godmorgon!

Jobblördag med underbart väder. Lite typiskt, men visst känns det skönt att solen skiner??

Igår var jag ledig och vi gick upp i ottan för att åka till "vår" frisör C för att klippa sonen. Hon är populär så det är svårt att få tid där, så nu blev det redan klockan åtta på morgonen. Sonen som har en tjock kalufs (efter mig?) fick en snygg frisyr med rakat på sidorna och lite rufsigt uppe på huvudet. Skönt att slippa pälsmössa på sommaren!

                                       

Efter klipp åkte vi hem igen och pysslade lite. Sonen gick och la sig igen. Vad är det med tonåringar och sömn?? Han verkar kunna sova heeela dagarna om han skulle få. Sen åkte vi till Pizza Hut och åt lunch alla fyra. Tyvärr är det inget favoritställe för mig. Tycker att de där pizzorna är sådär. Vet inte om det har med åldern att göra men jag tycker inte att pizza är så gott längre över huvud taget. När jag var yngre kunde jag äta pizza varje dag.

Efter maten åkte vi och köpte jordgubbar och sen åkte vi hem och la Isan. Jag passade på att baka en Pinocciotårta, LCHF som vi sedan åt till mellis. Det var min kompis B som tipsade om att hon bakat den till midsommar och ALLA hade gillat den. Jag bakade botten med mandelmjöl och ICA´s sucrin, och marängen av sucrin melis och äggvitor. Den blev sådär tyckte jag. Jag tycker ju att sukrin har en stark bismak som tränger igenom och förstör. Isan tyckte också att den var sådär. Däremot åt hon upp ALLA jordgubbar som låg ovanpå. Kort och gott hade det varit bättre att äta jordgubbarna som de var. Eventuellt med grädde till då.

                             

Isan har varit aktiv här på morgonen. Hon vaknade vid halv sju och då gick jag upp och bytte blöja och så gick vi jag och la oss igen. Hon däremot har pysslat och fixat med diverse viktiga saker. Smörjt in mina armar, satt på diskmaskinen och släppt ut katten (som är innekatt). Fullt upp med andra ord!

Disken var ren och skulle plockas ut så den får väl stå och torka ett tag till nu då. Katten har jag inte sett till och att hon smörjer in mina armar när jag halvsover går ju att stå ut med.

Nu ska vi i alla fall ta ett morgonbad och så kanske jag kan plocka ur disken sen. Katten kommer väl när han är hungrig?

                               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar