lördag 6 juli 2013

Lördag med kafferep!

Hallå!

Här har det varit bloggtorka hela veckan. Jag har jobbat morgon vilket innebär att jag börjar 6 eller sju och slutar vid halv fyra. När jag kommer hem efter att ha hämtat Isan är jag i stort sett död då. Därav tystnaden. Och att det inte hänt något särskilt heller förstås.

Nu är det bara EN VECKA KVAR till semestern. Halleluja! Eller semester och semester. För mig blir det föräldraledigt eftersom de skunkarna på lönekontoret meddelat att eftersom jag varit föräldraledig så har mina sparade semesterdagar från 2011 tappat i värde. Jag hade sparat 20 dagar för att ha i år, eftersom jag vet att man inte får någon semester när man varit föräldraledig. Men det ingen har informerat mig om är att de dagarna inte har kvar sitt ursprungliga värde, 13% av årslönen/per dag, utan ersättningen "försvinner" och är i stort sett värdelösa just nu. De kommer däremot vara värda lika mycket nästa år när jag jobbat ett helt år igen! Så nästa år kan jag se fram emot 55 betalda semesterdagar!! Me like! Chefen har gått med på att fortsätta spara dagarna eftersom jag annars förlorar ca. 20 000 kr. Och det skulle ju inte vara så kul.

Nåväl, nu kommer jag att ta endast tre veckors ledighet. Sparar två till eventuell vintersemester. Och vi har pratat om vad vi ska göra, ta en sista minuten, boka en all inclusive eller bara vara hemma. Det blev det sistnämnda. :) Det verkar inte finnas några sista minuten alls, all inclusive blir för dyrt så det sista alternativet får det bli. Vi har dock bokat två hotellnätter i Göteborg för att göra nånting kul. Vi ska bo på Gothia Towers två nätter. Det bokade jag med Coop Medmera så det kostade 1698:- per rum tror jag. Jag, mannen och Isan sover i ett rum och sonen och kompis H sover i ett annat. KUL!! Vi ska gå på Liseberg ena dagen och nästa dag ska vi till Gekås!! Wihoooo! Längtar!

                      

                     

                                

                   

                                               

                                  


                                   

                                       

Idag har vi tagit en liten promenad och plockat födelsedagsblommor till sonen som fyller i morgon. De flesta blommorna har redan blommat över, men lite rödklöver, prästkragar m.m. hittade vi. Jag har också bakat en morotskaka, Leilas recept som vi ska njuta av senare när mormor och morfar kommer. Vi firar lite idag eftersom det ska bli kanonväder i morgon och då tänkte vi åka och bada.

                                      
                                      Bild från http://www.leila.se

Nackdelen med att fylla år mitt i semestern är att så många är bortresta. Det var bara mormor och morfar som var hemma nu, så de andra får komma en annan gång. Nu ska jag göra i ordning frostingen till kakan. Är sugen på att försöka spritsa den som rosor, men vet inte om jag kan?

                     

                                                      Visst ser det fint ut!?

                                               Ha en fortsatt trevlig lördag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar