måndag 8 juli 2013

Hargebaden, nerikes (blåsiga) riviera!

Hej, hej!

Då var det måndag igen, då. Suck.

Igår var det sonens 14-års dag men den firade vi i lördags tillsammans med mormor och morfar. På kvällen kom sonens kompis C hit och sov över. Vi både fikade och åt middag ute på altanen. Det var rena utlandsvärmen. Underbart!

På söndagsmorgonen väckte jag killarna vid halv tio och sen åkte vi och badade. Först stannade vi vid Subway och köpte med oss mackor och dricka. Helt perfekt som matsäck. Vi åkte till Hargebaden för att bada. Jag har inte varit där sen jag var liten och mindes inte alls hur det var, men sonen har varit där senare och tycker att det är bra. Framförallt för att de har hopptorn ner i sjön.

            

Det var EXTREMT blåsigt där så det var inte direkt skönt precis. Vattnet var iskallt och det var ganska stora vågor. Det var säkert typ 25 grader men det kändes inte eftersom det blåste så. När vi härdat ut en stund gick vi till poolområdet i stället. Det var mycket skönare där inne. Det var mer lä så det blåste inte så farligt där. Isan badade i babypoolen där det fanns en vattenrutchkana som var jättekul!

Vi var nog kvar i drygt tre timmar, sen for vi hem igen och fikade. Vi hade inget kaffe med oss och jag blev så sjukt kaffesugen. (Och sugen på morotskakan som var kvar ifrån lördagen.) Morotskakan blev sjukt god!  Jag försökte spritsa rosor av frostingen och det var inte så svårt, men tyvärr var det för lite frosting så jag bredde ut den i stället. Mamma och pappa tyckte att både morotskakan och mina kanelbullar var supergoda. Trevligt! Pappa kan vara lite kinkig annars tycker jag, men det här passade tydligen honom.

Bullarna bakade jag förra helgen och jag hade både kardemumma, kanel och mandelmassa i dem. Inte konstigt att de blev bra kanske?

                                 

Idag har Isan och jag varit i stora lekparken en stund och lekt. Efter det åkte vi hem och åt lunch, korv Stroganoff med blomkålsris. Mums, mums. Ny vecka, nya tag. Nu ska jag skärpa mig med kolisarna några dagar.

I veckan kommer svärfar med fru och hälsar på, men då kommer jag nog att laga något LCHF recept. Funderar på Lasagne, det är lätt att förbereda och så är det ju jättegott!

Nu ska jag snart cykla till jobbet! Ha en skön dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar