tisdag 30 juli 2013

Ingenting särskilt alls...

Godmorgon!

Mulet? Vafalls??

Nu har man ju vant sig att det ska vara fint väder hela tiden, så det känns ju lite konstigt med regn?!

Kan vara skönt som omväxling också. Kanske blir en shoppingdag då?

Igår gjorde vi inget särskilt alls. Isan och jag cyklade till Willys på förmiddagen och handlade lite och sen åkte vi hem och gjorde lunch. Efter vilan åkte vi till mormor och morfar en stund och fikade.

                   

De hade massor av hallon som Isan ivrigt plockade av. Nu har de inte massor av hallon längre...

Jag hade med mig eget fika för jag vet att jag inte kan stå emot kaffebröd annars. Jag gjorde en smoothie av turkisk youghurt, en skvätt vispgrädde och ett gäng blåbär. Jag sötade med en tsk. sötströ (ICA). Mumma!

Mamma hade läst om LCHF i en AMELIA tidning och verkar lite sugen på att prova. Jag tycker ju att det vore jättebra eftersom hon har diabetes typ2 och det ska ju vara jättebra att utesluta kolhydrater då. Man kan ju äta massor av gott och till och med baka om man är svag för sånt. Vilket jag vet att hon är. ;o)

Vi var inte kvar så länge eftersom mannen ville ha bilen till träningen. Något INGEN av oss andra förstår. Varför cyklar han inte till träningen???? Helknäppt.

Till middag blev det kryddiga korvar och "potatis"sallad (LCHF). Gott. Isan älskar korv. Och saltgurka. Och soltorkade tomater. Finns nog ingen hon inte gillar?

                             

I söndags åkte vi till Nora för att gå på garageloppis. :o) Älskar att gå på såna loppisar för man kan hitta fina fynd ibland. Vid första huset hittade jag massor av fint till Isan. Dock var det i lite för stora storlekar och jag vill inte ha några lager med kläder som hon ska växa i. Dessutom kanske man inte tycker det är fint om nåt år? Köpte i alla fall en Odd Molly liknande topp i stl. 104 som hon nog kan ha till nästa sommar-höst plus några sommarklänningar. Hittade även en fin Molly mus bok där för 5:-!!!

I övrigt var det inte så mycket att ha, tyvärr. Mycket skräp som det ju ofta är. Jag förstår fortfarande inte varför man säljer SMUTSIGA kläder??? Äckligt! Och noppriga kläder från Ullared?? Vem ska köpa det tror de? Inte jag i alla fall.

Det är ju bara att gå till sig själv. När jag rensar våra garderober så kollar jag om plagget går att använda mer, gör det det så kan man ju skänka/sälja det. Är det nopprigt och utan passform så är det ju bara att slänga det?

Nu har tydligen H&M börjat med en återvinning i deras butiker. Man lämnar in en kasse med gamla kläder och som tack för det får man ett presentkort på 50:- (att använda när man handlar för minst 300:-). Kläderna som lämnas in sorteras och säljs antingen i second hand butiker, sys om till annat eller så används textilierna till annat. Alltså "mals ner" och används igen! Bra!

                                   Textile recycling

                        Nu ska Isan och jag bada och göra i ordning oss för dagens bravader. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar