lördag 27 juli 2013

Lördagslunch på Jensens böfhus.

Godmiddag i värmen!

Men Gud, vilken sommar vi har!!! Ursäkta att jag tjatar om värmen men detta är ju otroligt! Jag njuter i alla fall!

Idag har vi varit en sväng på stan och inhandlat kattsand, kattmat och goda ostar. Vi gjorde ett besök i saluhallen där jag köpte tre ostar till kvällen. En brie, en grönmögel och en hårdost -Gruyère och några kex till mannen och Isan.

                              

Efter ostinköp gick vi till Jensens böfhus. Fråga mig inte varför, för jag har sagt aldrig mer, men nu bestämde jag mig för att ge det ytterligare en chans. Kanske för att de har en varierande meny där man kan få i stort sett vilken kombination man vill utan att man är jobbig eller konstig?

Jag beställde en kycklingfilé med varma grönsaker plus salladsbuffé. Mannen tog en vanlig biff och Isan fick köttbullar och pommes med bea och guacamole. Alla tre tog isvatten till. Och vi fick rejäla glas med mycket is. Isan drack upp sitt och fick då nytt. Inga problem!

Maten var jättegod och jag blev mätt. Isan åt upp ALL sin mat!! Kul! Det kan bli tradition att gå dit på lördagarna om det ska vara så här bra varje gång!!

                                

Efter maten gick vi på torget och köpte blåbär för 40:- litern!!! Hur billigt?? Nu ska här göras blåbärspaj. LCHF såklart. Det borde gå att göra en vanlig smulpaj med mandelmjöl, smör och strösöt (ICA).

Sen åkte vi hem så Isan fick sova middag. Jag har legat i solen i ca en timme, men det blir faktiskt i varmaste laget. Ska väcka Isan nu så hon inte sover för länge.

Ikväll blir det vattenmelonkräm (LCHF) och lite småplock till middag. Om krämen blir god kommer receptet sen!

                                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar