tisdag 23 juli 2013

Dags att åka hem igen!

Godmorgon!

Då var det dags för hemfärd igen! Igår var vi på Liseberg från öppning till framåt 16-tiden. Då tyckte jag att vi var väääldigt duktiga som kunde roa oss så länge. Jag och Isan åkte två karuseller och det är väldigt svårt att veta vad hon egentligen tycker om det?

Först åkte vi Flygis och det verkade som att hon tyckte det var ganska roligt. Speciellt i svängarna :)

                    
Bild från http://liseberg.se/

Sen åkte vi Sagoslottet, men det var nog mest bara läskigt. För mig med. Gillar inte såna där stela, äckliga dockor. Urk.

                    

Bild från http://liseberg.se/

Sen åt vi lunch på en trevlig restaurang med uteservering. Jag åt Ceasarsallad med lufttorkad skinka, mannen åt kycklingfilé och Isan åt pasta. Efter det gick vi en promenad så att Isan skulle kunna sova. Det gjorde hon också, så vi satte oss på en parkbänk i solen och kollade på folk. Hon sov i över en timme och jag hade inte smörjt in mig, vilket syntes på kvällen sen. Hela vänster armen och bröstet var knallröd!

När Isan sovit färdigt gick vi en sväng till Kaninlandet, men hon var lite för liten för det med. Det var mycket trappor, långa rutchkanor och nät att klättra i. Men hon protesterade inte när vi gick tillbaka till hotellet så hon var nog ganska nöjd.

Vi vilade lite på hotellet och träffade killarna som var uppe på deras rum för att hämta nåt de hade glömt. De skulle tillbaka till Liseberg sen igen. De hade träffat en gullig tjej som går på samma skola som de.

På kvällen tog vi en promenad för att hitta nåt mysigt ställe att äta middag på. Vi gick Södra vägen och vek upp mot avenyn, men det slutade med att vi vände tillbaka igen och satte oss på Berzelius Bar & Matsal i hörnet Södra vägen/Berzeliigatan. Jag beställde en Ceasarsallad (igen!!!), den här gången med räkor i stället, mannen tog en köttbit och Isan fick spagetti med köttfärssås.

Det var gott, men jag blev tyvärr inte särskilt mätt och eftersom Isan mest petar i sin mat så smakade jag lite av hennes köttfärssås. Men det gillar hon inte!! Spotta ut!! ropar hon och hytter med sin lilla hand. Det ser för roligt ut! Vet inte var hon har hört det?



Isan fick en strutglass till efterrätt men den fick hon äta i vagnen på vägen tillbaka till hotellet. I dörren till hotellet mötte vi den här tjejen med familj. Hon bloggar på samma sida som Bakverk och fikastunder som är en jättefin blogg. Tjejen som bloggar där gör de mest fantastiska tårtor!! Kolla in dem!

När vi kommit hem började Lotta på Liseberg på TV! Vi kollade mest för att se om killarna skulle vara med i TV, sen bytte vi till Criminal minds i stället. Det är ju rätt meningslöst att kolla på allsång utan ljud, men en deckare är ju nästan bättre utan läskig musik.

Strax efter tio knackade killarna på dörren, då var de färdiga med sitt Lisebergsbesök! De lär nog ha sovit gott i natt!

Nej, nu ska jag väcka mannen och gå och äta frukost. Hörs sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar