torsdag 1 augusti 2013

Aldrig mer City Gross.

Inte för att klaga alltså, men nu ska det faktiskt bli ganska skönt att börja jobba igen. Och skönt för Isan att börja på dagis! Leka HELA dagarna!! Wihoo!

På måndag börjar vi med inskolning på nya dagiset och det ska bli spännande. Jag följer med första dagen och kollar lite, men redan andra dagen tänkte jag lämna henne så hon får vara med och äta och sova. Mannen hämtar henne efter vilan om allt gått bra. Annars får de ringa oss så löser vi det på nåt sätt. Och så kommer vi fortsätta resten av veckan. Vi förlänger med nån timme varje dag om allt går som vi tror.

Isan är ju en kavat och social liten tjej, som verkar väldigt trygg i sig själv, vilket känns jättebra. Kavat. Roligt ord. Men det stämmer på henne. Visst kan hon trycka sig lite mot mammas ben om det kommer någon okänd och pratar med henne, men oftast tycker hon att det är trevligt!

Idag har vi varit och handlat på City gross. Det kommer vi inte att göra igen på väääldigt länge om ens någon mer gång alls.

                        

Jag var tvungen att besöka damrummet innan vi gick in så jag stoppade i en 5:a för att låsa upp den enda toa som var ledig. Den var minst sagt ofräsch. Jag vill inte gå in på detaljer för eran skull, men jag fick täcka in det mesta av toan innan jag kunde sätta mig. Urrk. Vem är det som förorenar så och inte kan göra rent efter sig?? Pinsamt och äckligt. Det var ju i och för sig INTE City gross fel.


                                    
                       

Nåväl, sen gick vi in i det stooora varuhuset och började handla. Frukt och grönt ligger först så vi började där. Gul lök 19:90. Gurka 22:90. Ursäkta??? Är det inte säsong på sånt nu? Svindyrt ju!

Vi gick vidare genom avdelningarna där det ekade tomt av varor, men det fanns däremot massor av tomkartonger. Det såg stökigt ut!

Jag vet inte om de har ont om personal eller vad det är? Det såg för illa ut.

Skulle köpa lövbiff som de hade på annons för 89:90. Det fanns TVÅ paket i disken. Den grekiska youghurten som de också annonserade om var helt slut och skulle komma in på lördag igen. OK. Eller nä, det är inte OK. Väldigt trist är det.

                                                 

Jag kommer att fortsätta handla på ICA MAXI och COOP EXTRA även i fortsättningen.

Efter att vi handlat färdigt åkte vi till ett matställe som vi aldrig besökt förut men blivit rekommenderade av mina föräldrar. Jag berättar om det sen, för nu vaknade Isan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar